۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

چرا طلا دوباره گران شد؟/ پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان هفته

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴
کد خبر: 442802
چرا طلا دوباره گران شد؟/ پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان هفته

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش نرخ ارز و اونس جهانی را عامل تغییر جهت قیمت طلا از مدار نزولی به صعودی اعلام کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا و قیمت‌ها در اولین روز معاملات هفته توضیح داد: قیمت طلا و سکه اواخر هفته پیش در پى کاهش نرخ ارز و اونس در مدار نزولی قرار گرفته بود، اما در جریان معاملات امروز با افزایش قیمت این دو پارامتر موثر شاهد رشد قیمت طلا و سکه بودیم به طوریکه طلا حدود ۳۸ و سکه ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شد.

او افزود: با توجه به نوسان بالای قیمت، همچنان تقاضای چندانی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد چراکه در این شرایط قدرت تصمیم‌گیری مردم پایین می‌آید و افرادی که قصد فروش دارند منتظر افزایش قیمت و خریداران در انتظار کاهش قیمت هستند.

محمدولی با تاکید بر ضرورت ایجاد ثبات در بازار بیان کرد: درصورت ادامه نوسانات قیمت، رکود بازار طلا ادامه خواهد داشت که این نه به نفع واحد‌های صنفی و نه مردم است؛ لذا از بانک مرکزی انتظار داریم که همچون گذشته به فکر ایجاد ثبات در بازار ارز و طلا باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم‌انداز قیمت‌ها تا پایان هفته اظهار کرد: حتی اگر ارزش اونس افزایش یابد، در صورت ثبات نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز تغییر چندانی نخواهد داشت اما باتوجه به تاثیر مستقیم قیمت دلار بر طلا، درصورت رشد نرخ ارز شاهد افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

او با تشریح قیمت طلا و سکه در بازار امروز افزود: قیمت هر قطعه سکه امامی امروز به هفت میلیون و ۴۰۰ و سکه بهار آزادی به هفت میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید؛ همچنین نیم سکه با قیمت سه میلیون و ۷۶۰، ربع سکه دو میلیون و ۵۰ و سکه یک گرمی یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

محمدولی اضافه کرد: قیمت طلای ۱۸عیار نیز در بازار امروز به گرمی ۷۳۰هزار تومان و بهای اونس جهانی طلا به ۱۷۲۹دلار و ۵۰سنت رسید.