۰ نفر

رییس اتحادیه طلاوجواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

آغاز به کار بازار طلا بعد از ٢٠فروردین/ توصیه رییس اتحادیه طلا درباره خریدهاى مجازى

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبر: 428629
آغاز به کار بازار طلا بعد از ٢٠فروردین/ توصیه رییس اتحادیه طلا درباره خریدهاى مجازى

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه فعالیت بازار طلا رسما از ٢٠فروردین به بعد آغاز خواهد شد تاکید کرد: قیمت‌هایى که براى طلا و سکه در فضاى مجازى و برخى کانال ها اعلام مى‌شود چندان موثق نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین ،‌ ابراهیم محمدولى در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه صنعت طلا تا روز بیستم فروردین ماه تعطیل است، اظهار کرد: از آنجا که فعالیت بازار و معاملات هنوز آغاز نشده بنابراین قیمت‌هایى که در برخى فضاها دیده مى‌شود چندان موثق نیست.

محمدولى افزود: در این مدت اونس جهانى طلا نوسانات عجیب و غریب و بعضا افزایشى داشته به طوریکه طى چند روز گذشته قیمت هر اونس طلا حدود ٧٠ دلار افزایش یافته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: قیمت‌هاى فعلى که براى طلا و سکه در برخى کانال‌ها اعلام مى‌شود چندان واقعى نیست چراکه فعلا دادوستدى انجام نشده است، ازین رو به مردم توصیه مى‌کنیم که تا هفته آینده و شروع کار معاملات بازار، خریدهاى اینترنتى نکنند.

وى در پایان با تشریح قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: با توجه به نرخ اونس جهانى طلا که امروز به ١٦٠٨دلار رسیده، بهاى هر مثقال طلاى ١٧عیار دو میلیون و ٧٧٧هزار تومان، هرگرم طلاى ١٨عیار ٦٣٩هزار تومان، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید شش میلیون و ٣٦٠ و سکه طرح قدیم شش میلیون و ٣٠٠هزار تومان است.

او اضافه کرد: همچنین بهاى هر قطعه نیم سکه دو میلیون و ٢١٠هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ٨٧٠ و سکه یک گرمى ٩٨٠هزار تومان است.