۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

افزایش نرخ ارز، کاهش بهاى اونس را بى‌اثر کرد/ رشد تقاضا براى سکه جهت سرمایه‌گذاری

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 424536
افزایش نرخ ارز، کاهش بهاى اونس را بى‌اثر کرد/ رشد تقاضا براى سکه جهت سرمایه‌گذاری

نایب دوم رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش بهاى اونس جهانى بیان کرد: افزایش نرخ ارز باعث شد طلا به اندازه افت بهاى اونس ارزان نشود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ محمد کشتى آراى در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا توضیح داد: بهاى اونس جهانى طلا در حال حاضر ١٥٣٠ دلار است که نسبت به شنبه گذشته ٨.٨ درصد ١٤٤ دلار کاهش پیدا کرده، این درحالیست که قیمت طلا در بازار داخل با توجه به افزایش نرخ ارز و تقاضا براى سکه نسبت به افت قیمت اونس کاهش نداشته نیابد.

کشتى آراى نرخ ارز را موثرترین عامل بر قیمت طلاى داخلى دانست و گفت: تا زمانى که بهاى دلار کاهش نیابد، قیمت طلا و سکه حتى با وجود کاهش قیمت اونس، ارزان نخواهد شد و دلار تاثیر کاهش بهاى اونس جهانى را پوشش مى‌دهد.

نایب دوم رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افت تقاضا براى طلا در ایام شب عید اظهار کرد: نگرانى مردم از حضور در مکان‌هاى عمومى و کاهش رفت‌وآمدها، داد‌وستدها را در بازار طلا را به شدت کاهش داده است؛ ضمن اینکه معاملات سکه بین افراد حرفه‌اى بالا و تقاضا در افراد معمولى پایین است.

او خاطرنشان کرد: این روزها اگرچه تقاضا براى مصنوعات طلا پایین آمده اما همچنان تقاضا براى سرمایه گذارى در بازار سکه بالا است.