۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

سایه تنش‌های سیاسی بر بازار طلا/ رشد 20هزار تومانی بهای طلا و 220هزار تومانی قیمت سکه

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
کد خبر: 407011
سایه تنش‌های سیاسی بر بازار طلا/ رشد 20هزار تومانی بهای طلا و 220هزار تومانی قیمت سکه

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، شوک اتفاقات سیاسی اخیر و ترور سردار سلیمانی، باعث شد قیمت طلای جهانی به یکباره 26دلار و طلای داخلی 20هزار تومان گران شود.

اقتصادآنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تحلیل وضعیت بازار طلا اظهار کرد: در پی اتفاق ناگوار ترور سردار سلیمانی، روز گذشته قیمت اونس جهانی طلا 26 دلار و در مجموع نسبت به هفته گذشته 74 دلار یعنی چیزی حدود 5 درصد افزایش یافت؛ همچنین قیمت نفت و دلار نیز با جهش همراه بود که در نتیجه این عوامل باعث شد شاهد رشد 20هزار تومانی بهای طلا در بازار داخلی باشیم.

وی افزود: طلا هفته گذشته با قیمت حدودا 474 هزار تومان معامله می‌شد و در بازار امروز به گرمی 496 هزار تومان رسید، حتی روز گذشته قیمت سکه تا 5 میلیون و 200 هزار تومان پیش رفت و صحبت از دلار 14200 تومانی بود اما با قرار گرفتن دلار در محدوده 13 هزار تومان و تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت‌ها در بازار طلای تهران تا حدودی از نوسان افتاد.

قیمت‌ها به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تاکید بر غیر قابل پیش بینی بودن قیمت‌ها گفت: با توجه به روند قیمت دلار و اونس جهانی، سکه در حال حاضر هیچ حبابی ندارد و قیمت آن واقعی است.

شوک ترور سردار سلیمانی بر قیمت طلا و سکه

به این ترتیب در پی اتفاقات سیاسی اخیر و جهش قیمت ارز و اونس جهانی، بهای طلا و سکه در بازار امروز با افزایش همراه شد.

سکه تمام طرح امامی معاملات ابتدای روز را با قیمت چهار میلیون و 900 هزار تومان آغاز کرد و اکنون به چهار میلیون و 850 هزار تومان رسیده است. سکه بهار آزادی نیز با همان قیمت سکه امامی در بازار داد و ستد می‌شود.

بهای نیم سکه نیز به دو میلیون و 500، ربع سکه به یک میلیون و 530 و سکه یک گرمی به 930 هزار تومان رسید.

قیمت طلا نیز در معاملات صبح امروز گرمی 496 هزار تومان قیمت خورد و در این ساعت از روز (13:25) به گرمی 494 هزار تومان رسید؛ بر این اساس، طلا نسبت به معاملات پنجشنبه هفته گذشته حدود 20 هزار تومان و سکه 220هزار تومان گران شده است.