۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بی‌اعتنایی مردم به نوسانات اخیر قیمت طلا/ انتظار تحرک بازار در آستانه پایان سال میلادی

۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۷
کد خبر: 397726
بی‌اعتنایی مردم به نوسانات اخیر قیمت طلا/ انتظار تحرک بازار در آستانه پایان سال میلادی

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسانات قیمت طلا و سکه در چند روز گذشته گفت: در این مدت مردم به افزایش قیمت طلا و سکه بی‌اعتنا بوده‌اند و تقاضای غیرمنطقی در بازار رخ نداد.

اقتصادآنلاین فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به نوسانات قیمت طلا و سکه که ناشی از افزایش نرخ دلار ایجاد شده بود بیان کرد: اگرچه طی هفته اخیر قیمت طلای جهانی حدود 8دلار کاهش داشت اما به دلیل نوسانات نرخ دلار و رسیدن به قیمت12500تومان شاهد جهش قیمت سکه تا چهارمیلیون و 350هزار تومان بودیم.

وی افزود: اتفاق عجیبی که طی این هفته شاهد بودیم، ایجاد حباب 100هزار تومانی سکه متاثر از رشد نرخ ارز بعد از حدود دو ماه بود که البته از روز گذشته با افت مجدد قیمت دلار، التهاب بازار طلا و حباب سکه از بین رفت.

کشتی‌آرای درباره تاثیر این نوسانات بر دادوستد بازار طلا اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که با وجود نوسانات اخیر، افزایش تقاضای غیرمنطقی برای طلا و سکه نداشتیم و دادوستد‌های بازار به روال طبیعی انجام شده است.

این فعال بازار با اشاره به اینکه در آستانه پایان سال میلادی قرار داریم، درباره تاثیر این موضوع بر بازار طلا و ارز توضیح داد: با توجه به تسویه حساب شرکت‌ها در پایان سال میلادی و افزایش دادوستدهای ارزی، مسلما شاهد نوساناتی در بازار ارز خواهیم بود که بر بازار طلا نیز تاثیر خواهد گذاشت.

کشتی‌آرای تصریح کرد: از همین رو ما برای روزهای آینده انتظار تحرکات مثبت یا منفی البته با شیب ملایم برای بازار طلا داریم.