۰ نفر

یک مقام مسئول در وزارت صمت خبر داد؛

راه اندازى سامانه ثبت اطلاعات تولیدکنندگان داخلى/ الزام دستگاه‌های دولتی به ثبت خرید کالاى خود در این سامانه

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹
کد خبر: 411304
راه اندازى سامانه ثبت اطلاعات تولیدکنندگان داخلى/ الزام دستگاه‌های دولتی به ثبت خرید کالاى خود در این سامانه

یک مقام مسئول در وزارت صمت از راه اندازی سامانه توانیران به منظور ثبت اطلاعات تولیدکنندگان داخلی خبر داد و گفت: دستگاه هاى دولتى مکلف به ثبت خرید کالا و خدمات خود در این سامانه هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ محمدمهدی هادوی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره سامانه توانیران توضیح داد: این سامانه برای حمایت از ساخت داخلی و ثبت توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی راه اندازی شده و تلاش کرده ایم تا اطلاعات و توانمندی‌های پیمانکاری، کارخانجات، تولیدات کالا و خدمات مدیریتی و نرم افزاری بارگذاری شود و سایر توانمندسازها نیز می‌توانند از امروز اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت بیان کرد: بانک‌ ها، بخش ‌های دولتی، مناطق آزاد تجاری و اقتصادی مکلف هستند خریدهای خارجی خود را در این سامانه توانیران ثبت کنند و پس از ثبت اطلاعات خرید ظرف مدت یک ماه باید اطلاعات طرح در سامانه بارگذاری شود و سپس سه ماه به تولیدکنندگان داخلی زمان داده می‌شود تا با ثبت کننده سفارش مذاکره کنند.

به گفته این مقام مسئول، اگر مذاکرات میان تولیدکنندگان و عرضه کنندگان و متقاضیان تولیدات داخلی به نتیجه برسد خرید خارجی متوقف می‌شود، اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد بر اساس ساز و کارهای موجود روال خرید خارجی طی خواهد شد.