۰ نفر

طی چهار ماه صورت گرفت؛

تولید بالغ بر ۱۷۵ هزار تن آلومینیوم

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷
کد خبر: 551978
تولید بالغ بر ۱۷۵ هزار تن آلومینیوم

طبق آمار ارائه شده از وضعیت تولید آلومینیوم در چهار ماهه نخست سال جاری از سوی سازمان توسعه و نوساری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، چهار شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم کشور، در مجموع بالغ بر ۱۷۵ هزار تن شمش آلومینیوم تولید کرده‌اند که نسبت به چهار ماه نخست سال گذشته ۲۶.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ چهار شرکت تولیدکننده داخلی آلومینیوم از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال ۱۷۵ هزار و ۲۸۱ تن شمش تولید کرده‌اند که نسبت به ۱۳۸ هزار و ۷۸۱ تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، ۲۶.۳ درصد رشد تولید را رقم زده‌اند.

از این میزان به ترتیب، در مجموع چهار ماه ابتدایی سال جاری شرکت‌ ایرالکو ۶۱ هزار و ۳۱۴ تن، المهدی ۵۲ هزار و ۸۴۳ تن، سالکو ۴۸ هزار و ۴۲۹ تن و آلومینای ایران ۱۲ هزار و ۶۹۵ تن شمش آلومینیوم تولید کرده‌اند.

 تولید بوکسیت آلومینیوم افزایشی شد

شرکت آلومینای ایران از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۷۵ هزار و ۳۹۶ تن پودر آلومینا تولید کرد. همچنین این شرکت طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۳۳۸ هزار و ۸۷۵ تن بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) تولید کرده که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته که حدود ۲۴۹ هزار و ۱۲۴ تن بوده، ۴۱ درصد افزایش تولید داشته است.