۰ نفر

امروز عصر انجام شد؛

کلنگ خط ۱۰متروی تهران بر زمین خورد/ بودجه مورد نیاز؛ ۳۰هزار میلیاردتومان

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبر: 465550
کلنگ خط ۱۰متروی تهران بر زمین خورد/ بودجه مورد نیاز؛ ۳۰هزار میلیاردتومان

کلنگ خط ۱۰متروی تهران بر زمین زده شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عملیات اجرائی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط هفت مترو با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، پیروز حناچی شهردار تهران، محسنی بندپی، استاندار تهران، سردار سعید محمد فرمان۱۰ قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد‌.

علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در این مراسم گفت: امروز دو مناسبت بزرگ شروع توسعه خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط ۷ را آغاز خواهیم کرد. 

خط ۱۰ مترو تهران از تهران پارس تا وردآورد ادامه دارد و مناطق ۱ الی ۵ و همچنین منطقه ۲۲ را پوشش می‌۱۰د. 

امام با اشاره به مزایای متعددی بهره برداری از این خط گفت: حدود ۳۳ درصد از مسافرانی که از استان البرز به تهران می‌رسنددر مناطق ۵، ۲۲ و ۲ توزیع می‌شوند و اکنون تنها نقطه ورود به تهران صادقیه است و با افتتاح خط ۱۰ بخش مهمی می‌توانند در وردآورد جدا و در خط ۱۰ ادامه مسیر ۱۰ند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های مالی، استفا۱۰ از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی یکی از جنبه‌های مهم در اجرای این خط است. 

او با بیان اینکه امروز فاز یک از نمایشگاه بین المللی تا کوهسار کلنگ زنی می‌شود ادامه داد: فاز دو از کوهسار تا میدان ساحل و فاز سه از ساحل تا وردآورد را شامل می‌شود. 

او همچنین با اشاره به توسعه شمالی خط هفت که امروز اجرائی می‌شود گفت: براساس توافق شهردار وقت در سال ۹۳، مقرر شد این خط به طول ۵ کیلومتر از میدان کتاب تا جنت اباد شمالی توسعه یابد. با افتتاح این بخش مردم منطقه ۲ و ۵ می‌توانند از آن بهره مند شوند. 

امام با بیان اینکه این یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در این دوره است گفت: همه بخش ها باید دست به دست هم ۱۰ند و این خط را که ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای آن پیش بینی می‌شود را به سرانجام برسانیم.