۰ نفر

امروز مطرح شد؛

مخالفت وزارت بهداشت با طرح ترافیک

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۲
کد خبر: 450936
مخالفت وزارت بهداشت با طرح ترافیک

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن ابراز مخالفت با اجرای طرح ترافیک در تهران و کلانشهرها، نسبت به وضعیت نامطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل هوایی انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن فرهادی در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه در چند روز اخیر آمار مبتلایان و بستری افزایش یافته است گفت: آذربایجان‌های شرقی و غربی، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و هرمزگان در وضعیت خوبی قرار ندارند‌.

وی افزود: چهار گروه برای رنگ‌های مختلف شهرها تعریف شده است در شهرهای سبز محدودیتی وجود ندارد اما در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز برخی محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

وی در خصوص وضعیت تهران تصریح کرد: شهر تهران در وضعیت زرد است ست امّا برخی شهرستان‌های تابعه در وضعیت سفید قرار دارند اما اگر با این روند نگران کننده پیش برویم شاید برخی محدودیت‌ها در تهران اعمال شوند؛ در تهران تالارهای پذیرایی فعلاً می‌توانند با پروتکل‌های سختگیرانه فعالیت کنند اما اگر پروتکل‌ها رعایت نشوند در مرز محدودیت قرار می‌گیرند.

فرهادی با بیان اینکه با اجرای طرح ترافیک تهران و شهرهای بزرگ مخالفیم، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ترافیک به معنای سوق دادن مردم به سمت سیستم حمل و نقل عمومی است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم نباید برای کارهای غیر ضروری از خانه خارج شوند یادآور شد: بیش از 90 درصد مردم در متروی تهران ماسک استفاده می‌کنند اما فاصله گذاری اجتماعی در مترو عملاً امکان‌پذیر نیست

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری در سیستم مسافرت ریلی و راه راه‌آهن برعکس سیستم هواپیمایی ما در حد مطلوب بوده است،  خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل هوایی از نظر فاصله گذاری و حمل مسافر درون فرودگاه دچار مشکل است.‌در داخل هواپیما به جز ماسک و عدم توزیع غذا بین مسافران بقیه موارد رعایت نمی‌شود.

فرهادی  با اشاره به تشدید نظارت‌ها گفت: متاسفانه مجبور می شویم با شدت بیشتری واحدهای صنفی را تعطیل کنیم و حتی با ادارات و سیستم‌های حمل و نقلی برخورد کنیم‌.