۰ نفر

در نشست خبری مجازی مطرح شد؛

بی توجهی شورای عالی معماری و شهرسازی به حقوق شهر

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبر: 436897
بی توجهی شورای عالی معماری و شهرسازی به حقوق شهر

سخنگوی شورای شهر تهران از بی توجهی شورای عالی معماری و شهرسازی در منتفی دانستن پارکینگ برای پلاسکوی جدید انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران ظهر امروز در نشست خبری مجازی که برگزار شد با اشاره به مقدمات انجام تفاهم‌نامه‌ای درباره عمارت کلاه‌فرنگی، گفت: این عمارت در پادگان میدان سپاه قرار دارد و مربوط به دوران قاجار است و سال‌ها به آن رسیدگی نشده است. مقدمات امضای یک تفاهم‌نامه بین مدیریت شهری و سپاه برای مرمت این بنا صورت گرفته است تا یک کاربری ویژه‌ای پیدا کند.

او با بیان اینکه یکی از گزینه‌های مدنظر برای آن تبدیل شدن به موزه سلاح است ، تاکید کرد: در همین راستا درتلاش هستیم امکانی فراهم شود تا شرایط بازدید در روزهای پنجشنبه و جمعه صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به جریمه 26 میلیاردی سازمان ورزش شهرداری تهران از سوی تعزیرات گفت: موضوع برای سال 94 است، برخی رسانه ها ذوق زده شدند که شهرداری گران فروشی کرده است. بررسی‌ها نشان می دهد بدون این که رای مذکور ابلاغ شده باشد در آن مقطع وقف مصوبه شورای شهر عمل شده است. شورا مطابق بند ٢۶ ماده ٨٠ در حوزه فروش خدمات این صلاحیت را دارد که به عنوان مرجع رسمی قیمت گذاری کند.

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: بهتر بود موضوع قبل از آنکه رسانه‌ای شود، به شهرداری ابلاغ شود.همچنین گفته می‌شود که رای اجرا شده است، وقتی رایی ابلاغ نشده چگونه اجرا می‌شود؟

اعطا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ساخت بدون پروانه پلاسکوی جدید و همچنین منتفی شدن تامین پارکینگ اظهار کرد: توقع می‌رفت که شورای عالی معماری و شهرسازی در حفظ حقوق شهر توجه ویژه‌تری داشته باشد. بنا بود پلاسکوی جدید پارکینگ داشته باشد اما بعدا گفتند که پارکینگ پروانه را بازسازی کرده و تبدیل به پارکینگ پلاسکو می‌کنند و از مابقی آن هم چشم‌پوشی کردند. 

او همچنین از ساخت بدون پروانه پلاسکو هم انتقاد کرد و گفت: بارها گفتیم پلاسکو نیز باید از شهرداری پروانه ساخت بگیرد اما به این موضوع توجهی نمی‌شود