۰ نفر

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران؛

تهران هنوز از نقاط داغ کووید 19 است/ ردیابی مبتلایان از طریق تلفن همراه و تراکنش‌های بانکی

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبر: 429437
تهران هنوز از نقاط داغ کووید 19 است/ ردیابی مبتلایان از طریق تلفن همراه و تراکنش‌های بانکی

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: در تهران هیچ نقطه پاکی نداریم و کماکان تهران یکی از نقاط داغ ابتلا به ویروس کرونا محسوب می شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ علیرضا زالی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارشی که امروز در جلسه شورا ارائه کرد گفت: جلسه مطلوبی با اعضای شورای شهر تهران داشتیم و دوستان دغدغه ها و پیشنهادات خود را برای شهر مطرح کردند. به دلیل پیچیدگی های بحران کرونا در شهر تهران قرار شد از ظرفیت های حمایتی و پشتیبانی شورا برای مهار و مقابله با ویروس کرونا در استان تهران استفاده کنیم و برای پیگیری پیشنهاداتی که مطرح شد نیاز به جلسات بعدی است که مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران این پیشنهادات را اجرایی کند و از ظرفیت مدنی و قانون گذاری شورای شهر تهران استفاده کند. هر گونه مداخله در شهر تهران نیازمند همراهی همه بخش های شهری است و این فرصتی است که  مطالبات ستاد مبارزه با کرونای تهران با کمک شورای شهر اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل حجم ترددهای درون شهری تقریبا هیچ نقطه پاکی نداریم، گفت: با توجه به بالا رفتن مناطق آلوده با همراهی و کمک شهرداری و ردیابی تلفن همراه مبتلایان و افراد فوتی و طراحی برخی از نرم افزارها که بر اساس تراکنش های بانکی است مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند شناسایی شده تا در این مناطق فعالیت های بهینه تری انجام شود.

زالی با بیان اینکه دو قشر بیشتر در شهر تهران حضور دارند گفت: قشر فرودستی که به خاطر مشکلات اقتصادی و کسب و کار و گرفتن وام نیازمند حضور در شهر هستند که با استفاده از برنامه جامع حمایتی با واکنشی سریع باید از حضور این افراد پیشگیری کرد و دولت و مجلس باید هر چه سریعتر بسته حمایتی خود را به این افراد برسانند گروه دوم افرادی هستند که بدون ضرورت در شهر حضور دارند که باید تلاش شود با سیاست های مدیریتی با حضور این افراد مقابله شود.

وی با اشاره به مبتلایان شهر تهران و نوسانات سینوسی آن گفت: شهر تهران یکی از نقاط داغ کرونا محسوب می شود و هر مداخله ای باید با اصل راهبردی فاصله اجتماعی باشد و ما باید برای رفتن از هر فازی به فاز دیگر شتاب زده عمل نکنیم.