۰ نفر

در یک نظرسنجی بررسی شد؛

آیا مردم با بازگشت روسای جمهوری قبلی به انتخابات۱۴۰۰ موافق هستند؟

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴
کد خبر: 529948
آیا مردم با بازگشت روسای جمهوری قبلی به انتخابات۱۴۰۰ موافق هستند؟

نتایج یک افکارسنجی آنلاین نشان می دهد: ۷۶.۵ درصد از مردم با بازگشت روسای جمهوری قبلی در عرصه انتخابات موافق نیستند. همچنین ۵۱.۳ درصد پاسخگویان معتقدند ثبت نام داوطلبان در پرشور کردن فضای انتخاباتی تاثیر «کم »‌دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد برگزار می شود. داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در فرصت ۵ روزه ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت برای این دوره از انتخابات ثبت نام کردند و درحال حاضر  شورای نگهبان در حال بررسی و احراز صلاحیت افراد ثبت نام کننده برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری است. در میان چهره های شاخص ثبت نام کننده، مدیران و روسای حال یا سابق قوای سه گانه از جمله قوه مجریه (ریاست جمهوری)، وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف کشور به چشم می خورند.

اداره کل پژوهش و بررسی‌ها همزمان از روز پنجشنبه گذشته و همزمان با ثبت نام داوطلبان، نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به همین موضوع اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در باره انتخابات ریاست جمهوری و وضعیت حضور داوطلبان اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۲۳ تا ۳۱  اردیبهشت  ماه جاری روی سایت قرار گرفت و نزدیک به ۱۰ هزار  نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

 در افکار سنجی آنلاین از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند ، تا چه اندازه موافق هستند روسای جمهوری قبلی به عرصه انتخابات برگردند؟ ۷۶.۵ درصد پاسخگویان میزان موافقت خود را از بازگشت روسای جمهوری قبلی به عرصه انتخابات « کم »‌ ، ۱۵ درصد «زیاد»  و ۸.۵ درصد « تاحدی »‌اعلام کردند.

 در این نظرسنجی پنج  سوال ؛ اخبار انتخابات ریاست جمهوری را تا چه اندازه پیگیری می کنید؟  ۲- ثبت نام داوطلبان تا چه اندازه فضای انتخابات را پرشور می کند ؟ ۳- تاثیر حضور نامزدها از جناح های مختلف را تا چه اندازه بر مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری موثر می دانید؟  ۴- تا چه اندازه موافق هستید روسای جمهور قبلی به عرصه انتخابات برگردند؟  ۵- تا چه اندازه داشتن تجربه سیاسی، توان دیپلماسی و مدیریت های کلان نامزدهای ریاست جمهوری در انتخاب شما تاثیر دارد؟  مطرح شد.

طبق این گزارش، ۵۲.۲ درصد  پاسخگویان تاثیر حضور نامزدها از جناح های مختلف را در مشارکت مردم در انتخابات ریاست  جمهوری « کم » می دانند.  برآورد ۲۷.۵ درصد مخاطبان از تاثیر حضور نامزدهای جناح های مختلف در مشارکت مردم « زیاد»‌ و ۲۰.۳ درصد «کم » است .

براساس این بررسی، ۵۱.۳ درصد پاسخ گویان معتقدند ثبت نام داوطلبان در پرشور کردن فضای  انتخابات «کم » تاثیر دارد. ۲۵.۸ درصد آن را « تاحدی»‌ و ۲۲.۹ درصد «‌زیاد»‌ موثر می دانند.

همچنین ۴۶.۵  درصد پاسخ گویان  اخبار انتخاباتی را « کم » دنبال می کنند .  ۳۰.۴ درصد اعلام کردند که «زیاد» ‌پیگیر اخبار انتخاباتی هستند و  ۲۳.۱ درصد نیز « تاحدی»‌ دنبال کننده اخبار انتخاباتی می باشند.

در پاسخ به سوال ؛‌  تا چه اندازه داشتن تجربه سیاسی، توان دیپلماسی و مدیریت های کلان نامزدهای ریاست جمهوری در انتخاب شما تاثیر دارد؟   ۴۴.۸ درصد گزینه «‌زیاد» را انتخاب کردند . ۴۱.۸ درصد معتقدند ویژگی های اعلام شده در انتخابشان « کم »‌اثر دارد. و ۱۳.۴ درصد آن را «‌تاحدی »‌اعلام کردند.

آیا مردم با بازگشت روسای جمهوری قبلی به انتخابات ۱۴۰۰ موافق هستند؟

به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تا کنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۳۰  نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسئولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها ، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی ، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ، روز طبیعت، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال ، انتخابات ریاست جمهوری ،  بحران کم آبی ، بازار ارز و انتخابات ریاست جمهوری  مطرح کند.

168831458.jpeg