۰ نفر

جهانگیری در واکنش به اظهارات مصلحی؛

اظهارات دیرهنگام وزیر اطلاعات دولت دهم تامل برانگیز است / شورای نگهبان فیلم جلسه بررسی صلاحیت‌ مرحوم هاشمی را منتشر کند

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 536208
اظهارات دیرهنگام وزیر اطلاعات دولت دهم تامل برانگیز است / شورای نگهبان فیلم جلسه بررسی صلاحیت‌ مرحوم هاشمی را منتشر کند

معاون اول رییس جمهوری در توییتی در واکنش به اظهارات وزیر سابق اطلاعات، از شورای نگهبان درخواست کرد برای جبران حقوق پایمال شده و احترام به افکار عمومی به جای هرگونه پاسخگویی غیرموثر، اقدام به انتشار فیلم و صوت کامل جلسه بررسی صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در رشته توییتی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اظهارات دیرهنگام وزیر اطلاعات دولت دهم تامل برانگیز است، چه جریانی با چه رویکردی مصلحت نظام را در ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به شهادت تاریخ از استوانه‌های انقلاب و نظام بود، می‌داند؟

معاون اول رییس جمهوری افزود: براساس چه گزارش‌ها و مستنداتی درباره مهمترین مسائل کشور حتی در شورای نگهبان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌شود؟ با اندیشه انقلاب، منطق جمهوریت و قانون اساسی میزان رای مردم و انتخاب مدیران توانمند حق آنان است، چه مصلحتی بالاتر از این برای ایران؟ حتی امنیت و اقتدار کشور هم با انتخابات حداکثری تامین می‌شود و هر تقصیر و قصوری در این مهم لطمه به کیان جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: از تاریخ پند بگیریم و نادیده گرفتن قانون و حقوق اساسی ملت را در قبال مصلحت سنجی‌های امنیتی و سلیقه‌های سیاسی تهدیدی برای جمهوریت، مردم سالاری، عدالت، آزادی و امنیت ملی بدانیم.

معاون اول رییس جمهوری عنوان کرد: به عنوان رییس ستاد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ٩٢، از شورای نگهبان می‌خواهم که برای جبران حقوق پایمال شده و احترام به افکار عمومی به جای هرگونه پاسخگویی غیرموثر، اقدام به انتشار فیلم و صوت کامل آن جلسه مهم کند.