۰ نفر

معاون وزیر امور خارجه؛

به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم / مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور به پایان برسد

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴
کد خبر: 532508
به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم / مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور به پایان برسد

معاون وزیر امور خارجه با بیان این که پیشرفت‌های خوبی تا الان در مذاکرات وین داشتیم و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم، گفت: شخصا مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور، به پایان برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید عباس عراقچی رییس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین گفت: تقریبا یک هفته است که مذاکرات را در وین دنبال می‌کنیم. مذاکرات پیچیدگی‌های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های خوبی تا الان داشتیم و مسیر خوبی را طی کردیم، الان در نقطه‌ای هستیم که به اختلافات بارزی که وجود دارد، می‌پردازیم.

عراقچی گفت: متن‌ها تهیه شده و مقدار زیادی متن‌های ما آماده است، ولی چند مورد اختلافی کماکان در دست بررسی است. جلسات فشرده‌ای را این روز‌ها برگزار کردیم و امروز یک جلسه سه‌جانبه‌ای را با روسیه و چین داشتم و هماهنگی‌های خوبی بین ما و روسیه و چین وجود دارد. جلسه‌ای هم با سه کشور اروپایی به صورت چهارجانبه داشتم و جلسات کارشناسی نیز برگزار شد.

 رییس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین اظهار کرد: به نظر من مسیر خوبی تا الان طی شده است. این که آیا در این دور از مذاکرات بتوانیم به جمع بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم.

وی ادامه داد: به تلاش خود ادامه می‌دهیم. ممکن است لازم باشد یک بار دیگر هیأت‌ها برای مشورت‌های بیشتر به پایتخت‌ها مراجعه کنند، هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفتیم. ظرف دو سه روز آینده کار را ادامه خواهیم داد، یا به جمع بندی خواهیم رسید که چگونه رفتار کنیم.

عراقچی افزود: شخصا مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور، به پایان برسد.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: معمول کار ما این است که همیشه با یک جلسه کمیسیون مشترک کار را شروع می‌کنیم و با یک جلسه کمیسیون مشترک جمع بندی کرده و خاتمه می‌دهیم. بحث‌ها و مذاکرات اصلی در جلسات دوجانبه، سه جانبه و چندجانبه صورت می‌گیرد و عنداللزوم در همه سطوح با هم ملاقات داریم و صحبت می‌کنیم، ولی طبیعتا هر زمان قرار باشد به این دور از مذاکرات خاتمه داده شود، از طریق یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز زود است که قضاوت کنیم در چه زمانی و مقطعی به این نقطه خواهیم رسید. تلاش برای این که هر چه سریع‌تر به جمع بندی نهایی برسیم، از نظر ما ادامه دارد و باید ببینیم چه خواهد شد.