۰ نفر

آنجلینا جولی در روزهای کرونایی نگران چیست؟

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۰۴
کد خبر: 432694
آنجلینا جولی در روزهای کرونایی نگران چیست؟

آنجلینا جولی بازیگر ۴۴ ساله در مصاحبه‌ای با نشریه تایم، درباره ایمنی کودکان در دوران همه گیری کرونا ویروس ابراز نگرانی کرد. او در این گفتگو اعلام کرد که اگرچه بچه‌ها مستعد ابتلا به ویروس نیستند، اما آن‌ها به ویژه در مورد بسیاری از تأثیرات ثانویه این بیماری همه‌گیر بر جامعه آسیب پذیر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اصلی‌ترین آسیب‌پذیری که جولی روی آن متمرکز شده است سوءاستفاده است. جولی معتقد است شرایط قرنطینه می‌تواند برای بسیاری از کودکان مساوی با تهید از سوی والدین آزارگر بشد.

او در این خصوص می‌گوید: "جدا کردن یک قربانی از خانواده و دوستان، یک تاکتیک شناخته شده برای کنترل سوء استفاده کنندگان است، اما در شرایطی که افراد ناچارند قرنطینه شده و از یکدیگر دور باشند، قرنطینه اجباری برای کودکانی که در معرض خطر سوء استفاده هستند، بسیار خطرناک و باعث افزایش مستقیم تروما و رنج برای کودکان آسیب پذیر خواهد بود. در حال حاضر گزارش‌هایی از افزایش خشونت خانگی در سراسر جهان وجود دارد."

 از دید جولی جنبه دیگر این قرنطینه این است که اکنون کودکان از دوستانشان، تحصیل منظم و آزادی جدا شده‌اند. جولی گفت: "این در حالی صورت می‌گیرد که کودکان از شبکه‌های حمایتی که به آن‌ها کمک می‌کند محروم شوند. از دوستان و معلمان مورد اعتماد خود دور شده اند، از فعالیت‌های ورزشی بعد از مدرسه و بازدید از خانه یکی از اقوام محبوب خود نیز منع شده اند. همه این‌ها می‌تواند باعث فرار از خانه شود."

جولی می‌گوید برای بسیاری از بچه‌ها، مدارس به عنوان "فرصت زندگی و همچنین سپر محافظت یا حداقل فرصتی موقتی" برای رهایی از خشونت، استثمار و سایر شرایط دشوار، از جمله استثمار جنسی، ازدواج اجباری و کار‌های دشوار محسوب می‌شود.