۰ نفر

ماجرای انتخاب اوس موسی در «پایتخت» +عکس

۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲:۳۶
کد خبر: 425876
ماجرای انتخاب اوس موسی در «پایتخت» +عکس

بازیگر نقش اوس موسی در سریال «پایتخت» گفت: این شخصیت قرار بود فقط دو قسمت در فصل سه پایتخت باشد اما به سبب پیشرفت قصه و اینکه جا داشت به این شخصیت بیشتر پرداخته شود در سه و چهار و پنج هم حضور داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدعلی ضیا در برنامه تحویل سال شبکه یک میزبان هدایت هاشمی بازیگر شناخته شده و مهشید ناصری همسر او بود.

هاشمی در ابتدا گفت: ما سریال «کتونی زرنگی» را تمام کردیم و همزمان با پایان کار اسباب کشی هم داشتیم. خانه مان بلوار فردوس غرب بود که آن را کرایه دادیم و خانه بزرگتری اجاره کردیم.

وی افزود: بعد از اسباب کشی فقط دوبار از خانه بیرون آمدیم و برای آمدن به اینجا هم برای بار سوم از خانه خارج شدیم. خانه قبلی مان 78 متر بود و حالا خانه مان 97 متر است!

ناصری هم درباره خرید گفت: ما خریدها را همه بیرون در می گذاریم و استریل می کنیم. بعد داخل ایوان می بریم و آنهایی که امکان شستشو داشته باشد را هم در سینک می شوییم.

هدایت هاشمی

هاشمی نیز در ادامه گفت: امروز بعد از دیدن عواضی اتوبان قم و جاده چالوس حقیقتا خیلی متاثر شدم. خیلی ناراحت شدم و فکر نمی کردم با این همه اطلاع رسانی درست و خواهش و تمنایی که مقامات مملکتی و هنرمندان و صاحبان افکار و اثار کردند متاسفانه باز خیلی ها عزم سفر کردند و متاسفم که این را بگویم که به نظرم موجی از بیماری در راه است و ما باید سیر صعودی را طی کنیم.

وی تاکید کرد: سرعت انتشار کرونا خیلی بالا است و سارس و ابولا چنین شرایطی نداشتند. من برای همه بیماران آرزوی سلامتی می کنم. ان شاءالله خدا تمام کسانی که درگیر این بیماری هستند را شفا بدهد. کسانی که در این زمینه تصمیم گیرنده هستند مردم هستند که می توانند تصمیم بگیرند این بیماری را شکست بدهند و در کنار کسانی که در صف اول این بیماری تلاش می کنند مثل کادر بهداشت و درمان و شهرداری چی ها که خیابان ها را تمیز می کنند ما هم باید مسئولیت اجتماعی خودمان را بپذیریم.

این بازیگر تصریح کرد: همه چیز نباید در حوزه چهاردیواری اختیاری و در حوزه سلامت خودمان باشد. پذیرفتن مسئولیت اجتماعی مهم ترین چیز در این شرایط است و ما باید این کار را بکنیم تا این در تاریخ ثبت شود و از ما به عنوان افراد متمدنی یاد بشود؛ بگویند کسانی درآن دوره در ایران زندگی می کردند که مسئولیت پذیر و نسبت به اجتماعشان متعهد بودند. این خیلی مهم است. به عنوان یک خدمتگزار کوچک از مردم عاجزانه می خواهم لطفا در خانه هایتان بمانید.

ناصری نیز تاکید کرد: ناراحت کننده تر آماری بود که دیشب از مصدومین و کشته های چهارشنبه سوری بیرون آمد. ما باید در خانه بمانیم و به قول دختر من کرونا را شکست بدهیم.
هاشمی درباره حضورش در فوتبال حرفه ای گفت: من در مشهد با تیم جوانان عقاب دو دوره قهرمان و نایب قهرمان شدیم. من  هافبک چپ و یک چپ پای خیلی خوب و کلاسیک بودم. قطعا نه در حد یک بازیکن بزرگ ولی در آن دوره خودم بازیکن خوبی بودم.

وی افزود: من تا سربازی فوتبال را ادامه می دادم و درس را رها کرده بودم. از سربازی شروع به درس خواندن مجدد کردم و بعد دانشگاه و لیسانس و فوق لیسانس.

بازیگر «پایتخت» با اشاره به سربازی اش در هوانیروز ارتش گفت: تا راهنمایی درسم خیلی قوی بود اما بر اثر مطالعات زیادی که داشتم، به یاری و لطف پدرم مطالعات آزاد زیادی داشتم و چخوف و شکسپیر را مسلط بودم و علاقه زیادی داشتم. اما ناگهان به این نتیجه رسیدم که آدمیزاد باید سواد داشته باشد و مدرک و مدرک گرایی دردی را دوا نمی کند. بعد امریه گرفتم که در دوران سربازی تهران فوتبال بازی کنم. در دوران آموزشی با کسانی وارد شدم که همه دیپلم نداشتند و شرایط سختی داشتم و فهمیدم کسی که دیپلم دارد به راحتی می تواند به من بشین و برجا بگوید و آنجا دوباره سراغ درس رفتم.

وی یادآور شد: 22 سالگی به کلاس اول دبیرستان رفتم و در 6 امتحان به صورت غیرحضوری با معدل خوب دیپلم گرفتم و با رتبه 47 وارد دانشگاه شدم. علاقه من رشته هنرهای نمایشی بود و این را انتخاب کردم.

هاشمی درباره تکلیف «کتونی زرنگی» توضیح داد: امیدوارم. فکر می کنم مشکلات این سریال حل می شود و ان شاءالله روی آنتن می رود. من از شنیدن خبر پخش آن خوشحال شدم و امیدوارم مردم از آن لذت ببرند. با توجه به سابقه ای که در کارهای کمدی تلویزیون دارم کتونی زرنگی یک اتفاق جدید است و امیدوارم مردم آن را ببینند و لذت ببرند.

وی در پاسخ به اینکه آیا با محسن تنابنده مشکل دارد که در «پایتخت» نیست، گفت: او دوست عزیز و صمیمی من است. من از پایتخت خداحافظی کردم به این دلیل که درگیر کارهای دیگری بودم. ماجرا پول نبود و اتفاقا پول خیلی خوبی در پایتخت به ما بازیگران اصلی داده شده است. من فکر می کردم درباره پرسوناژ اوس موسی حق مطلب ادا شده و خودم به اندازه کافی از این شخصیت سیراب شدم. مسئله دیگر اینکه پایتخت توانایی زیادی از بازیگر می گیرد و با دیگر کارها متفاوت است. پایتخت مثل خانواده است که تو به تمامی درگیرش می شوی از ایده پردازی تا نوع به ثمر رسیدن صحنه ها و... من در عمر کوتاهی که از بازیگری ام باقی مانده کارهای دیگری مانده که باید انجام بدهم.

ناصری هم درباره اینکه وقتی هر دو خانه هستید با هم دعوایتان نمی شود گفت: وقتی جانا هست اصلا ما به مرحله ای ورود پیدا نمی کنیم که صدایمان بالا برود و دعوا پیش بیاید.

هاشمی نیز درباره اینکه به او می آید زن ذلیل باشد، گفت: تمام مردهای ایران فکر می کنم اینطور هستند ولی محترم بودن کلمه درست تری است.

وی همچنین در این برنامه به اجرای موسیقی فولکور پرداخت و درباره نحوه شکل گیری شخصیت اوس موسی گفت: این شخصیت قرار بود فقط دو قسمت در فصل سه پایتخت باشد اما به سبب پیشرفت قصه و اینکه جا داشت به این شخصیت بیشتر پرداخته شود در سه و چهار و پنج هم حضور داشت اما من به علت فوت مادرم نتوانستم در فصل 5 حضور پیدا کنم و فقط یک قسمت صدایم بود. شخصیت اوس موسی را از روی رتیل انتخاب کردیم. فکری که با محسن تنابنده و استاد اسکندری داشتیم به نتیجه رسیدیم از استایل رتیل الهام بگیریم و قرار بود او کریه المنظر باشد. این کنجکاوی بود که ما به سمتش رفتیم و توانستیم اوس موسی را شکل بدهیم.

وی تاکید کرد: اینکه مردم شخصیت هایی چون اوس موسی و بابا پنجعلی و دیگر شخصیت های سریال پایتخت را دوست دارند  نشان دهنده ساختار محکم و درست این سریال است.
هاشمی با بیان اینکه در سینما کارهای خوب را انجام دادم، گفت: به جز کارهایی که بازی کردم بقیه آثاری که به من پیشنهاد شد آثار خوبی نبودند.

ناصری درباره اینکه آیا وقتی پیشنهادی به همسرتان می دهند می خواهید برای شما هم نقش جور کنند، گفت: ما بچه های تئاتر و هم نسلان خودم شناخته شده نیستیم. در تئاتر چندین سال زحمت کشیدیم و نیاز داریم افرادی ما را به سریالها و کارگردان ها و پروژه های مختلف معرفی کنند. ایشان پارتی بازی نمی کند و اگر فکر کند جایی من می توانم معرفی می کند. ما تابستان گذشته هم تجربه سینمایی به کارگردانی سالم صلواتی داشتیم که خیلی خوب بود.

هدایت هاشمی درباره نسبت با مهدی هاشمی گفت: من شاگرد کوچک ایشان هستم. البته اسم پدر خود من هم مهدی هاشمی است که از اینجا به پدرم در مشهد سلام می کنم اما آقای هاشمی گیلانی هستند. اسم کامل من هم سیدهدایت عامل هاشمی است و با مهدی هاشمی نسبتی ندارم جز اینکه کوچکشان هستم.

وی افزود: ایشان با برادر کوچکم سریال «کامیون» را در شبکه دو دارند که سریال خوبی است و امیدوارم مردم ببینند.

این بازیگر در پایان گفت: خوشبختی چیز خیلی ساده و کوچکی است اما سادگی همیشه به راحتی به دست نمی آید و نیاز به شناخت عمیق دارد وقتی شناخت خوبی ایجاد شود آدم به راحتی می تواند به سادگی دست پیدا کند! خداوند لطفش را همیشه شامل حال بنده هایی می کند که سر راست تر هستند. لطف خداوند بی کران است اما کسانی که می خواهند حالشان خوب باشند و حال دیگران را خوب کنند خداوند در صورتی که آدمهای صادق و روراستی باشند به آنها قدرت می دهد. در طول 20، 22 سالی که کار نمایشی کرده ام دوست داشته ام چنین اثرگذاری داشته باشم.

ناصری نیز در پایان گفت: هرکسی در خانواده زن و مرد جایگاه خودش را بپذیرد و در جایگاه خودش کامل باشد. توقعاتمان را از زندگی پایین بیاوریم و راحت تر با هم گفتگو کنیم. این موضوع افراد را بهم نزدیک می کنند. این فرصت را به یکدیگر بدهیم.

هاشمی در پایان گفت: جان ما در خانه تان بمانید.