۰ نفر

اسلامی خبر داد؛

راه‌اندازی راه‌ آهن برقی سریع السیر به زودی

۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹
کد خبر: 516468
راه‌اندازی راه‌ آهن برقی سریع السیر به زودی

وزیر راه از آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیرساخت راه‌آهن خبر داد و گفت: امسال قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی با اعلام این‌که اکنون سرمایه‌گذاری خارجی برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در حوزه زیرساخت متصور است، اظهار کرد: پیش‌تر در بخش زیرساخت تفاهم‌نامه و قراردادهایی با کشورهای خارجی برای تامین مالی و توسعه صنعت حمل‌ونقل ریلی مبادله شده بود؛ اما به دلیل مشکلاتی که تحریم‌های آمریکا به وجود آورد، این سرمایه‌گذاری‌ها با مشکل مواجه شدند.

وی با بیان این‌که این فرصت‌ها همیشه فراهم بوده و هست و از آن استقبال می‌کنیم، افزود: در خصوص معاهده‌هایی که با سایر کشورها امضا کردیم، قرار بر این شد که با سایر کشورها شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک داشته باشیم.

وی افزود: با ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک، شرایط برای عبور قطارهای ایرانی به سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است و طی گفت‌وگوهای انجام شده، امید است با این رخداد، تحول بیشتر و جذاب‌تر در صنعت ریلی کشورمان به وجود آید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای ما بسیار مهم است راه‌آهن ایران به یک راه‌آهن بین‌المللی تبدیل شود، اظهار کرد: به همین منظور با عضویت در یو آی سی (UIC)  و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده‌هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه‌های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم، زمینه برای داشتن راه‌آهن پیشرفته‌تر و کارآمد‌تر مساعد شده است.

اسلامی گفت: اکنون پیگیری‌ها در بحث زیرساخت‌ها برای ساخت و راه‌اندازی راه‌آهن برقی سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: تامین قطارهای با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم خود را در حوزه ریلی پرسرعت و پیشرفته و با ایمنی بالا قرار دهیم.