۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در شهرزیبا/ فروش ملک به سرمایه‌گذاران برای کمیسیون بیشتر!

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبر: 460772
قیمت مسکن در شهرزیبا/ فروش ملک به سرمایه‌گذاران برای کمیسیون بیشتر!

قیمت مسکن در محله شهرزیبا پایتخت، بین 26 تا 36میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. واحدهای قدیمی‌تر نیز از 19 تا 28میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین برای رهن کامل یک واحد در شهرزیبا حداقل باید متری 3 الی 3ونیم میلیون تومان پرداخت کرد.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ شهرزیبا یک از محله‌های شمال غرب تهران است که در غربی‌ترین نقطه منطقه 5 شهرداری تهران قرار دارد. بافت این محله ترکیبی از بافت نوساز و قدیمی است و قیمت مسکن در محله شهرزیبا متوسط رو به بالا است. از خیابان‌های مهم شهرزیبا می‌توان به بلوار آلاله، خیابان شربیانی، خیابان عدالت و خیابان آیت الله کاشانی اشاره کرد که بلوار آلاله شرقی یکی از گران‌ترین مناطق در شهرزیبا محسوب می‌شود.

واحدهای نوساز در شهرزیبا باتوجه به موقعیت، سازنده، طبقه، سن، تعداد واحد، محل قرار گرفتن ملک، نور و... قیمت متفاوتی دارد. برای مثال در میدان کودک هر واحد نوساز حداکثر متری 29میلیون تومان و در آلاله غربی حداکثر متری 30میلیون تومان معامله می‌شود و در آلاله شرقی نیز، که از بهترین مناطق شهرزیبا است، حداکثر متری 36میلیون تومان معامله می‌شود. البته فروشندگان قیمت‌های بالاتری را هم اعلام می‌کنند اما چون کسی با آن قیمت‌ها نمی‌خرد، مجبور به کاهش قیمت و یا انصراف از فروش  هستند.

به گفته یک کارشناس مشاور املاک که در حوزه شهرزیبا فعالیت دارد، اگر مالکی قیمتی بالاتر از قیمت‌های ذکرشده اعلام کند، اصولا مشاوران هم قبول نمی‌کنند که در آن قیمت واحد را معرفی کنند؛ زیرا خریداری ندارد و کار کردن با آن قیمت اتلاف وقت است.

یک کارشناس مشاور املاک در شهرزیبا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در خصوص قیمت مسکن در شهرزیبا گفت: قیمت مسکن در این محله روندی صعودی داشته و بین گران‌ترین و ارزان‌ترین ملک در این محله اختلاف قیمت 15میلیون تومانی وجود دارد. یک واحد 134متری نوساز در طبقه اول یک آپارتمان در آلاله شرقی متری 32میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و قیمت اعلامی یک واحد 140متری در طبقه سوم همین آپارتمان متری 36میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: قیمت آپارتمان 58متری و ساخت سال94، در بلوار تعاون متری 24میلیون تومان اعلام شده‌‌است. همچنین قیمت کل یک واحد 9سال ساخت در خیابان مرادی، 2میلیارد و 350میلیون تومان است. یک واحد 77متری و کلید نخورده 3سال ساخت در خیابان عدالت نیز متری 31میلیون تومان معامله شد. مالک یک واحد 96متری و 2سال ساخت در طبقه چهارم آپارتمانی در شربیان غربی قیمت کل واحد را دو میلیارد و 800میلیون تومان اعلام کرده‌است.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: یک واحد 105متری و ساخت سال 83، در شربیان شرقی متری 25میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. همچنین یک واحد 90متری که 13سال از ساخت آن می‌گذرد، در خیابان آیت الله کاشانی 2میلیارد و 300میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و هفته گذشته یک واحد 72متری و تک واحدی که 10سال از ساخت آن می‌گذرد، در آلاله شرقی متری 28میلیون تومان معامله شد.

وی به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت مسکن همواره روندی صعودی دارد و تا به حال کاهشی نشده‌است و نهایتا ثبات دارد. از قدیم سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن بوده و مردم زیادی مسکن را برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول خرید می‌کنند و سرمایه‌گذارانی هستند که برای ما شناخته شده‌اند. هر مشاور در حوزه مسکن سرمایه‌گذرارانی را دارد. در نتیجه اصولا واحدهای زیر قیمت به مردم عادی معرفی نمی‌شود و مشاور آن را به سرمایه‌گذار خودش معرفی می‌کند. زیرا در این صورت بنگاه می‌تواند دوبار کمیسیون دریافت کند. یک بار هنگام فروش به سرمایه‌گذار و بار دیگر هنگامی که سرمایه‌گذار قصد فروش واحد را دارد.

این کارشناس مشاور املاک در خصوص رهن کامل آپارتمان در شهرزیبا گفت: برای رهن کامل در شهرزیبا باید یک هفتم ارزش ملک را پرداخت کرد که به طور میانگین چیزی بین 3 الی 3ونیم میلیون تومان در هر متر مربع است. یعنی یک واحد 100متری حدود 350میلیون تومان سرمایه جهت رهن کامل نیاز دارد. مثلا دو روز پیش یک واحد 55متری و 6سال ساخت در آلاله غربی، 170میلیون تومان برای رهن کامل معامله شد.

وی در پایان اظهار کرد: قیمت مسکن هیچ گاه کاهش نخواهد داشت پس نمی‌توان به کاهش قیمت مسکن امیدوار بود. برای مثال 4سال پیش میانگین قیمت مسکن در شهرزیبا متری 6میلیون تومان بود و کسی فکر نمی‌کرد بیشتر از آن شود ولی سال بعد به 10میلیون تومان رسید و اکنون هم به 30میلیون تومان رسیده‌است. پس روند قیمت مسکن به هیچ وجه نزولی نیست و نهایتا بتوان آن را ثابت نگه داشت که با وضع فعلی این موضوع امری بعید به نظر می‌رسد.