۰ نفر

وزیر دفاع: ۵۰۰میلیارد به آزادراه شیراز – اصفهان تخصیص داده می‌شود

۵ تیر ۱۳۹۹، ۰:۰۹
کد خبر: 448413
وزیر دفاع: ۵۰۰میلیارد به آزادراه شیراز – اصفهان تخصیص داده می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این وزارتخانه به عنوان شریک سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه آزادراه شیراز- اصفهان تا پایان شهریورماه امسال ۵۰۰میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی، عصر چهارشنبه در بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، ضمن قدردانی از تمام دست‌اندرکاران اجرای این پروژه بیان داشت: از آنجا که برای اجرای این پروژه تا این مرحله هزینه زیادی صرف شده همه باید بکوشیم که هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.
وی، افزود: به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نام بزرگترین پل این آزادراه به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است.
امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر امروز با خیال آسوده و بدون دغدغه در اینجا نشسته‌ایم به برکت این است که، عده‌ زیادی در جای جای کشور برای تامین این امنیت زحمت می‌کشند.
آزاد راه شیراز – اصفهان یک پروژه ملی است که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال اجراست.
از جمله مزایای این پروژه می‌توان به کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتری مسیر شیراز – اصفهان، کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروهای عبوری اشاره کرد.
برای اجرای این پروژه که هم‌اینک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.