۰ نفر

احتمال راه‌اندازی پروازهای ترکیه از شنبه

۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۲
کد خبر: 446112
احتمال راه‌اندازی پروازهای ترکیه از شنبه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از احتمال بازگشایی مرز هوایی ترکیه و آغاز پروازهای مسافری به این کشور از شنبه هفته آینده (۳۱خرداد ماه) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طی ماه‌های گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف سفرهای هوایی، زمینی و دریایی بسیاری لغو شد و کشورهای مختلف مرزهای خود را به روی یکدیگر بستند تا بتوانند این ویروس را کنترل کنند اما به تدریج و در روزها و هفته‌های گذشته مذاکرات بسیاری بین کشورها برای از سر گیری سفرهای هوایی، زمینی و دریایی آغاز شد و دولت‌ها به تدریج محدودیت‌های خود را در این زمینه کاهش می‌دهند.

البته پیش از این گمانه‌زنی‌هایی در این باره مطرح شده بود مبنی بر این که احتمالا مرزهای هوایی ترکیه از نیمه خرداد ماه امسال بازگشایی می‌شود امااین اتفاق نیافتاد.

حالا مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- درباره تقویم بازگشت به شرایط عادی در ترکیه اظهار کرد: با توجه به ادامه داشتن مذاکرات و صورت گرفتن گشایش‌های جدید در کشور ترکیه، برخی اخبار غیر رسمی در این باره به دست ما رسیده است که احتملا مرز هوایی این کشور همسایه از شنبه هفته آینده (۳۱ خرداد ماه) بازگشایی شده و پروازهای مسافری نیز آغاز شده است.

وی افزود: مذاکرات همه کشورها با یکدیگر برای از سرگیری پروازهای مسافری آغاز شده است و هر روز خبری از گشایش‌ها و کاهش محدودیت سفرهای هوایی منتشر می‌شود و ایران نیز مانند دیگر کشورها مذاکرات خود را آغاز کرده است. اما تا کنون به غیر از مقاصدی که برای پروازهای یکطرفه، دو طرفه و باری اعلام شده بود، مقصد دیگری برای انجام پروازهای خارجی نهایی نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای خارجی انجام شده غالبا یک طرفه یا برای است، گفت: در پی مذاکرات صورت گرفته با ترکیه و هماهنگی‌های انجام شده، احتمال بازگشایی مرزهای هوایی ترکیه در شنبه هفته آینده وجود دارد و در این صورت پروازهای خارجی مسافری به مقصد این کشور نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.