۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آماده شدن ۱۷هزار و ۵۰۰مسکن ملی برای واگذاری/ ساخت دست کم ۲۱۸هزار و ۵۲واحد مسکونی آغاز شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 431839
آماده شدن ۱۷هزار و ۵۰۰مسکن ملی برای واگذاری/ ساخت دست کم ۲۱۸هزار و ۵۲واحد مسکونی آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن آماده واگذاری است، گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸ عملیات ساخت دست کم ۲۱۸ هزار و ۵۲ واحد مسکونی آغاز شده که معادل ۵۴ درصد کل پروژه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده، اظهار کرد: در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، تا پایان سال ۱۳۹۸ عملیات احداث دست کم ۲۱۸ هزار و ۵۲ واحد آغاز شده که بیش از نیمی از پروژه را شامل می شود.

وی افزود: در بخش مشارکت حدود ۹۷ هزار واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۱۳ واحد در مرحله ساخت و ۳۸ هزار و ۴۴۸ واحد در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارند.

محمودزاده با بیان اینکه در قالب فروش اقساطی ۹۹ ساله نیز ساخت ۵۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شروع شده است، گفت: همچنین ۹۶۱۲ فقره تسهیلات ساخت به متقاضیان واجد شرایط که دارای زمین هستند، پرداخت شده تا اقدام به ساخت و ساز کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از سوی دیگر در برخی شهرهای کوچک و متوسط در قالب ساخت گروهی مسکن، زمین برای احداث حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد تامین و به متقاضیان واگذار شده تا خودشان با نظارت بنیاد مسکن بسازند.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مسکن در طرح اقدام ملی گفت: برای ساخت ۲۴ هزار و ۱۵۵ واحد مسکونی، زمین در اختیار تعاونی ها و بخش خصوصی قرار گرفته است. البته شرط دولت این است که تعاونی ها عملیات ساخت را در اسرع وقت انجام دهند.

محمودزاده ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد ثبت نامی مسکن ملی در شهرهای کوچک و متوسط را آماده واگذاری دانست و تاکید کرد: انشالله این واحدها خرداد یا تیرماه امسال افتتاح می شود.