۰ نفر

آغاز ثبت‌نام طرح مسکن ملی استان تهران از ۲۴اسفند

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۲۲
کد خبر: 424364
آغاز ثبت‌نام طرح مسکن ملی استان تهران از ۲۴اسفند

دور دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استان تهران فردا ساعت ۱۰صبح آغاز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن فردا ۲۴ اسفند ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت.
پیش از این اعلام کرده بودند ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن استان تهران چهارشنبه ۲۱ تهران باشد اما به دلیل تمدید ثبت نام ۱۷ استان کشور ثبت نام تهران به تعویق افتاد.
همچنین در مورد ثبت نام شهر پردیس ابهاماتی وجود دارد چراکه تاکنون چندین بار اعلام شده بود که برای پردیس ظرفیت های ایجاد شده است و در تلاش هستیم که این ظرفیت ها را افزایش دهیم اما در آخرین بار اعلام شده که نتواستیم برای پردیس ظرفیت ایجاد کنیم بنابراین این شهر از این دور حذف شده است.
این در حالی است که در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت شهر پردیس ظرف مدت ۱۵ دقیقه پر شد اما در این دور از ثبت نام ظرفیت شهرها به تفیک اعلام نشده است.
از سوی دیگر این دور ثبت نام با مرحله اول تفاوت بسیار زیادی دارد چراکه مدت زمان بیشتری برای ثبت نام متقاضیان به دلیل شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده تا متقاضیان از واحدهای مسکونی خود خارج نشوند همچنین شیوه ثبت نام پیامکی هم برای ثبت نام متقاضیان راه اندازی شده تا هیچ نگرانی بابت ثبت نام نداشته باشند.
در همین زمینه پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: ثبت نام استان تهران، شهرستان‌های استان تهران و استان‌های قم، آذربایجان شرقی و سمنان هم همزمان انجام و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

اصلانی یادآور شد: ثبت نام متقاضیان در ۸ شهری که امروز انجام می‌شود، تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۳ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه سایت طرح اقدام ملی مسکن هیچ ایرادی ندارد، گفت: حجم ورودی متقاضیان در روز‌های ابتدایی بسیار زیاد بود و از سوی دیگر با توجه به آنکه ثبت نام در ۱۷ استان انجام شد، مشکلاتی از سوی سیستم‌های مخابراتی و پیام رسان شرکت مخابرات ایجاد شد، به طوری که امکان ارسال کد رهگیری برای متقاضیان وجود نداشت و همین موضوع باعث می‌شد که متقاضیان تصور کنند ثبت نام آن‌ها انجام نشده، اما بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد این مشکل بلافاصله رفع شد و کد رهگیری به ثبت نام کنندگان ارسال شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی اظهار کرد: به زودی فضایی را در سامانه ایجاد خواهیم کرد تا متقاضیان بتوانند با ارسال کد ملی خود بتوانند کد رهگیری را بازیابی کنند.

اصلانی تأکید کرد: پالایش و غربالگری ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن بعد از عادی شدن شرایط و رفع کرونا آغاز می‌شود و متقاضیان نگران ثبت نام در این مرحله نباشند.

او گفت: شرایط این دور از ثبت نام متقاضیان هیچ تفاوتی با مرحله اول نداشته و تنها چند گزینه جدید اضافه شده است.