۰ نفر

محدودیت تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی اعمال شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۰۸
کد خبر: 423610
محدودیت تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی اعمال شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان‌شرقی از اعمال محدودیت تردد ناوگان باری و مسافری در پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده با اشاره به همکاری تنگاتنگ با عوامل قرنطینه و عوامل مرزی جهت حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا و انتقال کرونا ویروس در پایانه های مرزی آذربایجان شرقی، گفت: در پایانه مرزی نوردوز به عنوان مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ارمنستان، تردد مسافر از ششم اسفند و تردد کامیون و کالا از سیزدهم اسفند امسال تا چهارم فروردین سال ۱۳۹۹ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: در پایانه مرزی جلفا تردد ناوگان باری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان مطابق روال گذشته است اما در بخش مسافری از تاریخ یازدهم اسفند ۱۳۹۸ تردد مسافر و وسایط نقلیه مسافری ممنوع اعلام شده است.

وی تشکیل کمیته مرزی اضطراری در راستای مقابله با ویروس کرونا، برگزاری کلاس آموزشی با عوامل قرنطینه با حضور کلیه عوامل مرزی، ضد عفونی فضای داخلی سالن ها اعم از ( سرویس های بهداشتی – ستونها – دربهای سرویس ها- صندلی سالن ها و...) در ۱۶ نوبت، ضد عفونی کامیونهای خروجی از مرز با همکاری شهرداری ۶- تهیه و پخش اقلام ( دستکش- ماسک – محلول ضد عفونی ) ۷- اطلاع رسانی از طریق تابلوهای روان و تراکت و بنرهای هشدار دهنده به چهار زبان فارسی – آذری – ارمنی و انگلیسی را از اقدامات انجام شده در راهداری استان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکتهای حمل و نقل بین المللی و رانندگان می توانند آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص پایانه های مرزی استان را از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی با شماره تماس ۳۵۲۳۴۲۰۵ - ۰۴۱ کسب کنند.

مرز نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند.
ارتباط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) از طریق پایانه مرزی جلفا و پل احداثی بر روی رودخانه ارس امکان پذیر است.