۰ نفر

بر اساس آخرین آمار؛

تولید خودرو تا پایان بهمن رشد ۱۹درصدی داشت

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبر: 511825
تولید خودرو تا پایان بهمن رشد ۱۹درصدی داشت

بررسی آمارهای منتشره دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه ۹۱۰ هزار و ۱۷۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۹ درصد نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در مدت مشابه سال گذشته ۷۶۴ هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو تولید شده بود.

مطابق این آمارها، بیشترین تولید خودرو در دسته سواری بود. در این بخش خودروسازان داخلی ۸۲۸ هزار و ۳۱۹ دستگاه خودرو (معادل ۹۱ درصد کل تولیدات) تولید کردند که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸.۵ درصدی داشته است.

تا پایان بهمن‌ماه،‌ ۷۴ هزار و ۶۴۵ دستگاه وانت و فقط ۲۴۱ دستگاه ون تولید شد که در مقایسه با ۱۱ ماهه پارسال به ترتیب رشد ۲۲.۱ درصدی و ۲۱.۹ درصدی داشته است.

در این مدت تولید مینی‌بوس و میدل‌باس یک دهم درصد رشد ثبت کرد و به ۷۳۱ دستگاه رسید، در بخش اتوبوس نیز بیشترین رشد با ۹۳.۵ درصد حاصل شد و خودروسازان ۸۹۴ دستگاه اتوبوس تولید کردند.

تولید کامیون، کامیونت و کشنده نیز در این مدت با رشد ۷۹.۶ درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه سال گذشته به پنج‌هزار و ۳۴۲ دستگاه رسید.

شایان ذکر است خودروسازان داخلی در بهمن‌ماه امسال ۹۵ هزار و ۶۸۲ دستگاه انواع خودرو تولید کردند که در مقایسه با بهمن‌ماه ۹۸ رشد ۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.