۰ نفر

اقتصاد‌آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت روز خودرو (۹۹/۸/۱۷)/ بازار خودرو با شیب تندی در مدار نزولی است

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 479705
قیمت روز خودرو (۹۹/۸/۱۷)/ بازار خودرو با شیب تندی در مدار نزولی است

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها متاثر از ریزش نرخ ارز با شیب تندی در حال کاهش است که این افت قیمت در بازار خودرو‌های خارجی بسیار چشمگیر بوده تا جاییکه برخی نمایشگاه‌داران از ریزش بیش از یک میلیارد تومانی قیمت این خودرو‌ها خبر داده‌اند.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ قیمت خودرو از هفته گذشته تحت تاثیر ریزش نرخ ارز و اخبار سیاسی مربوط به انتخابات آمریکا وارد مدار کاهشی شده بود، امروز هم با شروع کار بازار این روند تشدید شده و شاهد افت چشمگیر قیمت خودرو‌ها به ویژه خودرو‌های خارجی هستیم به طوریکه برخی نمایشگاه‌داران اظهار کرده‌اند که قیمت این خودرو‌ها نسبت به هفته‌های گذشته به طور میانگین حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰میلیون و برخی خودرو‌های خارجی تا بیش از یک میلیارد تومان ارزان شده‌ است.

تب فروش خودرو افزایش یافت

در این راستا قیمت خودرو‌های داخلی هم کاهش قابل توجهی داشته‌اند به طوریکه طبق گفته فعالان بازار، خودرو‌های داخلی و مونتاژی طی این مدت ۱۰ تا ۱۵درصد ارزان شده‌اند، اما آنچه که اهمیت دارد این است که با وجود ریزش قیمت‌ها همچنان معاملات مربوط به خرید در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد و تب فروش افزایش یافته است.

خروج سرمایه از بازار خودرو

همچنین به گفته نمایشگاه‌داران اتومبیل، همزمان با کاهش قیمت دلار دارندگان خودرو که اهل سرمایه‌گذاری در این بازار هستند به فکر خروج سرمایه خود از این بازار افتاده‌اند و از همین رو حجم فروش خودرو نسبت به قبل بیشتر شده، از طرفی با توجه به اینکه زمزمه ریزش قیمت‌ها در بازار وجود دارد خریداران در حد نظاره‌گر هستند و اتفاقا توصیه فعالان بازار هم این است که خریداران خودرو فعلا دست نگه دارند.

خودرو ارزان‌تر خواهد شد

در این راستا سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تاکید کرده که اگر دلار به زیر ۲۰هزار تومان برسد، حباب قیمت خودرو تا حد زیادی از بین خواهد رفت و قیمت خودرو‌ها ارزان‌تر خواهد شد.

قیمت روز خودرو ۱۷آبان ماه۹۹

نگاهی به قیمت‌های امروز خودرو در آگهی‌های فروش اینترنتی حاکی از آن است که دارندگان پراید۱۱۱ قیمت این خودرو را تا ۱۲۷میلیون، پراید۱۳۱ حدود ۱۰۹میلیون و دارندگان پراید۱۳۲ قیمت را تا ۱۱۱میلیون تومان پایین آورده‌اند.

قیمت تیبا معمولی در این بازار به ۱۲۷میلیون و تیبا۲ به حدود ۱۴۰میلیون تومان رسیده و قیمت ساینا نیز تقریبا ۱۳۸میلیون تومان اعلام شد؛ قیمت کوییک و کوییک‌آر هم ۱۴۸ و ۱۵۸میلیون تومان است.

قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ نیز حدود ۲۱۰میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ تقریبا ۲۷۸میلیون، پژو۲۰۷ دنده‌ای پانوراما حدود ۳۹۸میلیون و پژو۲۰۷ اتوماتیک ۴۳۹میلیون تومان است.

امروز قیمت هر دستگاه سمند ال‌ایکس ساده در بازار آزاد تهران به ۱۹۳میلیون و سمند سورن به ۲۴۷میلیون تومان رسید.

قیمت انواع دنا در بازار آزاد

دارندگان دنا امروز قیمت دنا معمولی را ۲۷۸میلیون، قیمت دنا پلاس دنده‌ای ساده را ۳۳۰میلیون و قیمت دنا پلاس دنده‌ای توربو را ۳۸۱میلیون تومان اعلام کردند.

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی

در بین خودرو‌های مونتاژی هم قیمت پژو۲۰۰۸ در بازار امروز یک میلیارد و ۱۰۰میلیون، هایما S۷ حدود ۷۸۸میلیون، سیتروئنC3 حدود ۹۸۷میلیون، سراتو ۹۰۰میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک ۵۲۸میلیون و ساندرو استپ‌وی حدود ۵۶۹میلیون تومان است.