۰ نفر

یک کارشناس بازار خودرو در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

پیش‌بینی قیمت خودرو تا بعد ماه صفر/ دلار تعیین‌کننده روند بازار خودرو است

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۴
کد خبر: 460499
پیش‌بینی قیمت خودرو تا بعد ماه صفر/ دلار تعیین‌کننده روند بازار خودرو است

یک کارشناس اقتصادی قیمت خودرو را مستقیما تحت تاثیر ارز دانست و گفت: تا زمانی که دلار روند صعودی داشته باشد خودرو ارزان نخواهد شد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امیرحسین کاکایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره عوامل موثر بر گرانی خودرو توضیح داد: اگرچه قیمت‌گذاری دستوری یکی از اساسی‌ترین دلایل رشد قیمت خودرو است اما این روز‌ها بازار بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارد.

او ادامه داد: البته حدود دو هفته‌ای است که بازار خودرو همچون قبل نوسان چشمگیری ندارد و قیمت‌ها روزانه تغییر نمی‌کند اما تا زمانی که دلار افزایش یابد نمی‌توان انتظار ثبات و یا کاهش قیمت خودرو را داشت و بالعکس.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر ریسک خرید و فر‌وش خودرو بالا است چراکه فروشندگان انتظار دارند دوباره قیمت‌‌ها صعودی شود و خریداران منتظر ارزان شدن خودرو هستند به همین خاطر معاملات بازار قفل شده است.

کاکایی درباره وضعیت بازار خودرو بعد از ماه صفر اظهار کرد: فعلا قیمت‌ها به یک ثبات نسبی رسیده درحالیکه سال‌های قبل، پیش از ماه محرم به دلیل رشد تقاضا قیمت خودرو افزایش می‌یافت اما همانطور که می‌دانیم این بازار دچار بیماری رکورد تورمی شده، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها بعد از ماه صفر ارزان شود مگر اینکه دلار به قیمت واقعی خود که رییس بانک‌مرکزی اعلام کرده پایین‌تر از نرخ فعلی است، برسد.