۰ نفر

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور:

سایپا بهترین عملکرد را در افزایش و رونق تولید داشته است

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 387174
سایپا بهترین عملکرد را در افزایش و رونق تولید داشته است

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: با تحول در رویکرد مدیریت کلان گروه سایپا، این مجموعه بهترین عملکرد را در زمینه تولید محصولات در میان خودروسازان داخلی در چند ماه گذشته و به ویژه در شهریورماه گذشته داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، آرش محبی‌نژاد افزود: آمارهای تولیدی نشان می‌دهد گروه خودروسازی سایپا در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و در زمینه شکست دادن محدودیت‌ها و تحریم‌ها، نسبت به سایر خودروسازان داخلی موفق‌تر بوده است.

وی با اشاره به گزارش منتشر شده عملکرد خودروسازان در شهریورماه گفت: در نتیجه تحریم ها و ایجاد محدودیت‌های اقتصادی و بین‌المللی، آمار تولیدی کل خودروسازان نسبت به شهریورماه ۹۷ کاهش دارد اما سایپا موفق شده با غلبه بر مشکلات، رشد منفی کل تولید خودرو در کشور را کمتر کرده و خود را به روزهای رونق نزدیک‌تر کند.

به گفته محبی‌نژاد حرکت سایپا در زمینه افزایش تولید و بومی‌سازی قطعات پیشرفته، زمینه رونق کسب و کار شرکت‌های تأمین‌کننده این گروه را فراهم کرده است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور با اشاره به شتاب‌گرفتن روند تولید محصولات سایپا در یک ماهه گذشته گفت: با توجه به افزایش تولید خودرو در کشور در نیمه دوم امسال، پیش بینی می‌شود رشد تولید محصول در سایپا با افزایش چشمگیری در ماه‌های آتی مواجه شود.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۴۸ درصدی تولید سایپا در شهریور ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: موفقیت سایپا در زمینه افزایش تولید و رونق‌بخشی به فعالیت قطعه‌سازان زنجیره تأمین در حالی صورت گرفته که سایر خودروسازان داخلی با کاهش تولید مواجه بوده‌اند و امیدواریم روند رو به رشد سایپا همچنان ادامه داشته باشد.