۰ نفر

این ۴ مدل ظرف را هرگز در ماشین ظرفشویی نگذارید

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 679148
این ۴ مدل ظرف را هرگز در ماشین ظرفشویی نگذارید

ماشین ظرفشویی فقط مختص شستن ظرف‌های کثیف نیست، چیز‌های زیادی را می‌توانید با آن بشوید اما چهار وسیله ضروری آشپزخانه را هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ماشین ظرفشویی فقط مختص شستن ظرف‌های کثیف نیست، چیز‌های زیادی را می‌توانید با آن بشویید. با این حال وسایل ضروری زیادی در آشپزخانه هستند که نباید آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

در این مطلب ۴ مورد از وسایلی را معرفی میکنیم که بهتر است خودتان زحمت شستن‌شان را بکشید!

۱. تابه‌های چدنی

قابلمه‌ها و تابه‌هایتان را نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید، به ویژه اگر از جنس چدن باشند. به گفته‌ی جو آتبِرت مدیر خرید ProCook، مواد روی سطح تابه‌های چدنی در ماشین ظرفشویی از بین می‌رود. جو در این باره می‌گوید: «بهتر است ذرات غذای چسبیده به تابه چدنی را با آبکشی آن با آب گرم، بدون مایع شستشو و به کمک برس پاک کنید. سپس آن را خشک کنید یا بگذارید خشک شود تا جلوی زنگ‌زدگی آن گرفته شود.

۲. چاقو‌های آشپزخانه

ماشین ظرفشویی به کیفیت چاقو‌ها آسیب می‌رساند. شاید قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرفشویی روش سریعی برای تمیز کردن آن‌ها به نظر برسد، اما جو توضیح می‌دهد که چاقو‌های باکیفیت آشپزخانه را همیشه باید با دست بشویید: «ماشین‌ ظرفشویی اثر مخربی روی کیفیت چاقو‌های آشپزخانه می‌گذارد. ماشین ظرفشویی خراشیدگی ایجاد می‌کند و بسته به نوع ماده‌ی شوینده‌ی بکاررفته، فرایند شستشو می‌تواند منجر به زنگ‌زدگی یا خوردگیِ لبه‌ی چاقو شود.


۳. فنجان قهوه‌ی حرارتی

ماگ (لیوان) حرارتی معمولاً به خاطر درزبندی خلاء که به لیوان خاصیت محافظ (عایق) می‌دهد، قابل‌شستشو در ماشین ظرفشویی نیست. فنجان‌ عایق‌بندی‌شده یک لایه‌ی درونی و بیرونی دارد که درزگیری شده است، بنابراین بهتر است آن‌ را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. جو توضیح می‌دهد: «لیوان‌های مسافرتی پس از شسته شدن در ماشین ظرفشویی خاصیت نفوذناپذیری‌شان در برابر هوا را از دست می‌دهند. فضای هواییِ عایق‌بندی شده که مایعات سرد و گرم را در دمای ثابت نگه می‌دارد ممکن است دچار نقص شده و کارایی‌اش را از دست بدهد.»

۴. تخته‌های برش چوبی

وقتی صحبت از تخته‌های برش چوبی می‌شود، هرگز نباید آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید یا آن‌ها را برای مدت زمان طولانی در آب غرق کنید. ماشین ظرفشویی برای شستشو و ضدعفونی بسیاری از وسایل آشپزخانه ایده‌آل است، اما ظاهر تخته‌های برش را خراب و چوب آن را کدر می‌کند.