۰ نفر

اطفای کامل آتش سوزی حداکثر تا دو ساعت آینده؛

آتش‌ سوزی مخزن پالایشگاه تهران مهار شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶
کد خبر: 533153
آتش‌ سوزی مخزن پالایشگاه تهران مهار شد

معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال احمر از آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمدی در این‌باره اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده در پالایشگاه تهران حریق رخ داده است.

وی افزود: هنوز ابعاد این حادثه مشخص نیست اما تیم‌های ارزیاب هلال احمر برای پشتیبانی از حادثه و امدادرسانی اعزام شده‌اند.

در ادامه مهدی ولیپور- رییس سازمان امدادونجات- نیز در خصوص آمادگی این سازمان برای امدادرسانی در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران گفت: در پی حادثه انفجار خطوط لوله گاز در منطقه باقرشهر و طی پیگیری از جمعیت هلال احمر استان تهران، تیم واکنش سریع و ٣ شعبه آن جمعیت درحال آماده باش کامل هستند.

آتش‌سوزی مخزن پالایشگاه تهران مهار شد/ اطفای کامل آتش سوزی حداکثر تا دو ساعت آینده

حامد آرمانفر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در این خصوص تصریح کرد: ساعت ۱۹ امروز به دلیل وقوع آتش سوزی در یکی از مخازن این شرکت مربوط به ضایعات نفتی حادثه شروع شد و تمام تیم‌های آتش نشانی پالایشگاه شرکت لوله و شهرداری به کمک ما آمدند تا اجازه ندهیم که این آتش به مخازن کناری سرایت پیدا کند که موفق شدیم.

او ادامه داد: حادثه مربوط به یک مخزن ۲۰ هزار بشکه‌ای ضایعات نفتی بود که سوخت و حداکثر تا دو ساعت آینده آتش به صورت کامل خاموش‌می شود . چاره ای نداریم جز اینکه مابقی ماده موجود در مخزن بسوزد و تمام شود.

آرمانفر بیان کرد: تا این لحظه کسی آسیب ندیده و آتش سوزی ممکن است تا پاسی از شب ادامه یابد. تلاش بر این است که پالایشگاه سریعتر به مدار تولید برگردد.

او افزود: احتمال خرابکاری به هیچ عنوان وجود ندارد اگر خرابکاری بود ممکن بود که حادثه ابعاد بزرگتری پیدا کند.

این مقام مسئول گفت: مشخص شدن علت حادثه نیاز به بررسی بیشتر دارد .تنها یکی از مسیر‌های نفت نشتی داشت که ما ورودی آن به واحد‌های عملیاتی را بستیم و آتش سوزی نیز به واحد‌های عملیاتی نرسیده است.

حادثه یک مصدوم بیشتر ندارد

مجتبی خالدی اعلام کرد این حادثه خوشبختانه تلافات جانی نداشته و تنها یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.

علت حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران در حال بررسی است

رییس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران گفت: علت حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران در دست بررسی است.

شاکر خفایی در این باره  گفت: ساعتی پیش یکی از مخازن ذخیره‌سازی گازوئیل پالایشگاه نفت تهران دچار آتش‌سوزی شد که دلایل این حادثه ازسوی مدیران ذیربط و گروه‌های بازرسی در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: گروه‌های خاموش کرن آتش در پالایشگاه مستقر شده‌اند و هم‌اکنون در حال مهار و خاموش کردن آتش مخزن مربوطه هستند تا جلو سرایت آتش به دیگر مخازن را بگیرند.

طبق اعلام وزارت نفت، رییس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران احتمال هر گونه عملیات خرابکارانه را رد کرد.

خفایی گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

اطفای حریق پالایشگاه تهران ادامه دارد

اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این خصوص تصریح کرد: عملیات اطفای حریق پالایشگاه تهران همچنان ادامه دارد و دلیل حادثه نیز تا این لحظه مشخص نیست.

او افزود: هنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی به دست ما نرسیده است.

شروع حادثه آتش سوزی از محوطه داخلی پالایشگاه تهران بوده است

ستاری مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بیان کرد: نشت نفت از خط لوله سراسری ورودی به پالایشگاه صورت نگرفته و حریق از محوطه داخلی پالایشگاه آغاز شده است.

او افزود: مشکل از خط لوله سراسری نبوده است.

باید گازوئیل داخل مخازن بسوزد تا آتش متوقف شود/حریق اطراف مخازن مهار شده است

اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: حادثه مربوط به یک مخزن ۲۰ هزار بشکه ای گازوئیل بوده و از ابتدا هیچ گونه انفجاری رخ نداده بلکه صرفاً آتش‌سوزی در همین یک مخزن صورت گرفته است.

او ادامه داد: به محض شروع حادثه، کلیه اقدامات ایمنی و ایزوله انجام گرفت و جریان ورودی نفت نیز قطع شد.

اسماعیلی گفت: خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدوم یا کشته ای نداشته و هم اکنون حریق در اطراف مخزن آتش گرفته مهار شده است.

او افزود: چون ماده موجود در این مخزن، گازوئیل است، احتمالاً باید تا زمان تمام شدن این گازوئیل صبر کرد تا آتش سوزی پایان یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران: حادثه خرابکاری نیست

منصور درجاتی،  در خصوص وقوع حریق در یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران اظهار داشت: علت حادثه پالایشگاه نفت تهران انفجار نیست.

درجاتی با تاکید بر اینکه نشتی لوله‌ها علت آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران بوده است گفت: اینکه علت انفجار است اظهار نظر نادرستی است که متأسفانه برخی اظهار داشته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌های امداد رسان و خدماتی به محل حادثه اعزام شده‌اند عنوان داشت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

آتش سوزی پالایشگاه نفت

اعزام ١٠ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام ١٠ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داد.

مجتبی خالدی ؛ در این باره اظهار کرد: تقریبا نیم ساعت گذشته حریقی در پالایشگاه تهران اتفاق افتاده است و گویا مخازنی در حال شعله ور شدن هستند.

وی ادامه داد: تیم های آتش نشانی در حال اطفای حریق هستند. طبق برآورد سازمان اورژانس کشور تا به این لحظه نزدیک به ١٠ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام و در محدوده مستقر هستند.

خالدی گفت: بیمارستان های هفتم تیر، فیروزآبادی و شهید مطهری تهران در حالت آماده باش هستند. بیمارستان های جنوبی تهران ۵٠ تخت برای مصدومان احتمالی آماده کردند. همچنین اطلاع رسانی به مسئولین بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده و به مدیران بحران نیز اطلاع رسانی انجام شده است.

خالدی افزود: آمادگی به صورت کامل وجود دارد اما تا به این لحظه هیچ مصدومی به عوامل اورژانس تحویل داده نشده. منتظر هستیم که اطفا حریق انجام شود.

خالدی گفت: امیدواریم حادثه تلفات جانی نداشته باشد.

آتش سوزی پالایشگاه نفت

آتش‌نشانی: هنوز آماری از مصدومان آتش‌سوزی پالایشگاه تهران نداریم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعزام شش ایستگاه آتش‌نشانی به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داد.

سیدجلال ملکی در این‌باره اظهار کرد: ساعت ١٩:١٨ عصر چهارشنبه یک مورد آتش‌سوزی در محوطه پالایشگاه ری اعلام شد که بلافاصله ماموران آتش‌نشانی در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه خودروی فوماتیک و تانکر آب و خودروی حامل کف شیمیایی در محل حضور دارند و احتمال افزایش نیروها نیز وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: عوامل آتش‌نشانی پالایشگاه، عوامل شهرداری و ستاد بحران‌های مرتبط نیز در محل حاضرند.

ملکی اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که به ما داده شده یکی از مخازن دچار حریق شده و حجم زیادی از آتش به آسمان متصاعد می‌شود. آتش‌نشانان از چند طرف با استفاده از سیستم‌های موجود در پالایشگاه و امکانات آتش‌نشانی تهران عملیات خنک‌کردن مخازن کناری و اطفای قسمت شعله‌ور را به صورت همزمان انجام می‌دهند.

وی گفت: اخباری از تعداد مصدومان در دست نیست.

آتش سوزی پالایشگاه نفت

آتش سوزی پالایشگاه نفت

این خبر در حال تکمیل است...