۰ نفر

پلوسی: آمریکا بالاترین نرخ بیکاری را تجربه می‌کند

۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۹
کد خبر: 449240
پلوسی: آمریکا بالاترین نرخ بیکاری را تجربه می‌کند

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه با انتقاد از نحوه عملکرد دولت ترامپ در واکنش به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد گفت: کشور ما اکنون بالاترین نرخ بیکاری را تجربه می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پلوسی با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در آمریکا در پیامی توییتری نوشت: بیش از ۱۲۵ هزار نفر به علت این بیماری تا کنون جان خود را از دست داده‌اند. 

پلوسی در ادامه تاکید کرد: ما بیشترین نرخ بیکاری را پس از دوره رکود بزرگ اقتصادی در کشور داریم. با این وجود، دونالد ترامپ و جمهوری خواهان با نادیده گرفتن اقتصاد آمریکا و مشکلات بهداشتی، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. 

طی ۳ ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بیش از ۴۵ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده و برای دریافت مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند. 

ویروس کرونا تبعات بسیاری را برای اقتصاد آمریکا در پی داشته است و بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند که رکود اقتصادی در این کشور احتمالا تا سال‌ها باقی خواهد ماند. 

همه‌گیری ویروس کرونا موجب شده تا نرخ بیکاری ماهانه آمریکا به بیشترین میزان خود از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ برسد. 

در این میان دولت ترامپ به رغم افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا در تلاش برای کاهش بودجه بخش درمانی است و هیچ اهمیتی به آثار تبعی آن بر وضع کنونی بیماران در شرایط بحرانی کرونا نمی‌دهد. 

در راستای اقدامات ترامپ برای کاهش بودجه بخش درمانی، وی سال گذشته یک برنامه فدرال به نام پردیکت (predict) که ۱۰ سال پیش در راستای مبارزه با شیوع آنفلوانزای مرغی (H۵N۱) ایجاد شده بود را تعطیل کرد. 

از سوی دیگر ترامپ پیشنهاد کاهش نیروهای بخش بهداشت و درمان فدرال را هم صادر کرده تا از ۶ هزار و ۵۰۰ پرسنل به ۴ هزار نفر برسند. این امر بشدت در کاهش توانایی کشور برای مبارزه با ویروس کرونا اهمیت دارد. 

ترامپ همچنین امسال دستور کاهش چشمگیر بودجه مراکز کنترل بیماری‌ها و مؤسسات ملی بهداشت که جزو آژانس‌های کلیدی فدرال در بخش اورژانس‌های بهداشت عمومی است را داد؛ از جمله پیشنهادات دولت وی، کاهش ۸۳۸ میلیون دلاری بودجه به موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی است.