۰ نفر

چین: آزمایش‌های واکسن کرونا وارد مرحله نهایی شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۳
کد خبر: 447321
چین: آزمایش‌های واکسن کرونا وارد مرحله نهایی شد

محققان چینی اعلام کردند سه واکسن از پنج واکسن ویروس کرونا که در این کشور در دست تولید است، دو مرحله از سه مرحله آزمایش های بالینی را طی کرده و اکنون وارد مرحله نهایی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محققان این کشور در مورد نتایج این آزمایش ها توضیحی نداده اند اما قرار است که در مرحله سوم، ایمنی و موثر بودن این واکسن ها بر روی افراد زیادی آزمایش شود.

سازمان جهانی بهداشت می گوید تا روز پنجشنبه هفته گذشته، ۱۳ نوع واکسن در سراسر جهان در دست تولید بوده که بیشتر آنها ساخت چین است.

پکن گفته است که برای کشورهای آفریقایی و دیگر شرکایش در طرح ابتکاری اقتصادی خود موسوم به «یک کمربند یک جاده»  واکسن مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

آزمایش های بالینی واکسن ها روی انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می شود و افراد سالم و عمدتاً سنین جوان و میانسال متمرکز می شود.

در مرحله دوم آزمایش های بالینی، دامنه سنی گسترش می یابد و تعداد افراد داوطلب هم بیشتر می شود این داوطلبان پیوسته تحت پیگیری و نظارت پزشکی قرار دارند تا محققان شرایط و زمان به وجود آمدن پادتن بعد از تزریق واکسن و مدت دوام ایمنی در افراد را یادداشت و بررسی کنند.

هنگامی که ایمنی و اثربخشی واکسن در این دو مرحله تایید شد می توان آن را در مرحله سوم آزمایش بالینی وارد کرد؛ یعنی در این مرحله تعداد داوطلبان دریافت واکسن به میزان قابل توجهی، در حد هزاران یا حتی دهها هزار نفر افزایش می یابد.