۰ نفر

گفت‌وگوی پامپئو با گوترش درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۹
کد خبر: 445309
گفت‌وگوی پامپئو با گوترش درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا با دبیر کل سازمان ملل متحد درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران از تماس تلفنی خود با دبیر کل سازمان ملل متحد و لزوم همکاری با دبیر کل سازمان ملل جهت پیگیری موضوع ایران و دو کشور دیگر در شورای امنیت خبر داد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در توییتی در این زمینه نوشت: «تماس تلفنی بسیار خوبی با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل داشتم. من منتظر تداوم همکاری با دبیر کل سازمان ملل  درباره موضوعات با اهمیت در شورای امنیت سازمان ملل از جمله لیبی، سوریه و ایران هستم.»

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتر گفته که یکی از موضوعات گفت‌وگوی پامپئو با دبیر کل سازمان ملل متحد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران بوده است. 

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۸ علی‌رغم پایبندی ایران به مفاد برجام، به صورت یکجانبه از این توافق هسته‌ای خارج شد و سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفت. 

بر اساس یکی از بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید جنگ‌افزار از دیگر کشورها را خواهد داشت.