۰ نفر

نرخ بیکاری کره جنوبی به بالاترین رقم در ده سال گذشته رسید

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۳
کد خبر: 445261
نرخ بیکاری کره جنوبی به بالاترین رقم در ده سال گذشته رسید

به دنبال شیوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری در کره جنوبی در ماه می به بالاترین رقم در 10سال گذشته رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال شیوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری در کره جنوبی در ماه می به بالاترین رقم در 10 سال گذشته رسید.

آمارهای اداره آمار کره جنوبی امروز نشان داد نرخ بیکاری این کشور در ماه گذشته میلادی به 4.5 درصد افزایش یافت. این رقم در ماه آوریل 3.8 درصد بود.

اقتصاددان‌ها انتظار افزایش 4 درصدی را داشتند.

کسب و کارهای کره جنوبی به علت ادامه کاهش صادرات و آشفتگی مصرف،  استخدام‌های خود را کاهش داده اند. این افزایش نرخ بیکاری در حالی رخ داده است که دولت کره جنوبی در ماه آوریل رعایت فاصله اجتماعی را کاهش داد.

گزارش امروز نشان داد که بخش تولیدات کارخانه‌ای 57 هزار فرصت شغلی را در ماه می از دست داده است و 371 هزار فرصت شغلی دیگر در بخش خرده‌فروشی، عمده فروشی، رستوران و هتلداری از دست رفته است. اقتصاد این کشور در بخش کشاورزی 54 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

یک گزارش دیگر که این هفته توسط وزارت کار کره جنوبی منتشر شد، نشان داد پرداخت بیکاری به متقاضیان در ماه گذشته به یک تریلیون وون (835 میلیون دلار) رسیده است که بالاترین رقم و رکودی محسوب می‌شود.

دولت کره جنوبی تاکنون بیش از 270 تریلیون وون برای هزینه ها پرداخت کرده است تا از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بکاهد درحالی‌که بانک مرکزی کره جنوبی نرخ بهره بانکی را تا 0.5 درصد کاهش داده است.