۰ نفر

ظریف: دانشکده مطالعات جهان با تاکید رهبری تشکیل شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱
کد خبر: 445015
ظریف: دانشکده مطالعات جهان با تاکید رهبری تشکیل شد

وزیر امور خارجه گفت: دانشکده مطالعات جهان با تاکید مقام معظم رهبری، تلاش سعیدرضا عاملی و اساتید حوزه مطالعات جهان تشکیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشکده مطالعات جهان در روز دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ با حضور هیات رییسه دانشگاه تهران، وزیر امور خارجه، برخی رؤسای دانشکده‌ها و پردیس‌ها، و اعضای هیات علمی و همکاران دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی در تالار حنانه این دانشکده برگزار شد.
به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد جواد ظریف در این مراسم اظهار داشت: آشنایی بنده با عاملی مربوطه به سال ۱۳۶۱ هست که بنده و برادر دکتر عاملی و دکتر قهرمانی از اعضای هیات دبیران انجمن اسلامی امریکا و کانادا بودند.

وی افزود: زمانی که از طرف دفتر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در سازمان ملل متحد سفیر بودم به بنده پیشنهاد شد دیداری با عاملی در مورد دانشکده مطالعات جهان داشته باشم که با علاقه و اشتیاق وی را ملاقات کردم و از آن روز ارادت بنده هر روز نسبت به وی بیشتر شد.

ظریف با اشاره به خطبه حضرت علی (ع) به کمیل "هَجَمَ بِهِمُ الْعِلْمُ عَلَی حَقِیقَةِ الْبَصِیرَةِ" گفت: عاملی نمونه برجسته یک عالم دینی به روز هستند که با واقعیت و درک جدی علم را آموختند و به همین دلیل است که ایشان شخصیتی متواضع هستند.

وزیر امور خارجه با بیان این مطلب که مجدد به خطبه حضرت علی (ع) به کمیل مبنی بر "مُسْتَظْهِراً بِنِعَمِ اللَّهِ عَلَی عِبَادِهِ وَ بِحُجَجِهِ عَلَی أَوْلِیَائِه" اشاره می‌کنم، افزود: کسانی که علم را با دیدگاه ظاهری بشناسند از علم برای منافع مادی استفاده می‌کنند، اما پذیرش دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط دکتر عاملی، گواه عشق بی‌پایان وی برای خدمت به کشور است.
 ظریف با تأکید بر اینکه دانشکده مطالعات جهان یکی از بزرگترین و موفق‌ترین دستاوردهای کشور است، گفت: این دانشکده برای آموزش و تربیت افرادی که نقش به سزایی برای آینده و پیشرفت کشور دارند، تأثیرگذار است.
وزیر امور خارجه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر لزوم شناخت دنیا به آنچه که هست و ضرورت درک واقعی از دنیا به منظور تعامل با دنیا، خاطرنشان کرد: این دانشکده با توجه به تأکید مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و علاقه دکتر عاملی و اساتید حوزه مطالعات جهان تشکیل شد.
 ظریف دانشکده مطالعات جهان را یکی از مهمترین دستاوردهای مهم دانشگاه تهران دانست و گفت:  این دانشکده دستاورد بزرگی است و در واقع شجره طیبه‌ای است.
وزیر امور خارجه بر لزوم درک و فهم از شرایط سیال انتقالی جهان به منظور گرفتن تصمیم درست تأکید کرد و گفت: دانشکده مطالعات جهان به عنوان یک دستاورد بسیار عظیم، علمی، انقلابی، فرهنگی و ملی می‌تواند به عنوان مرکزی برای شناخت واقعیات جهان، طرح دیدگاه‌های نو، کمک به سیاست‌گذاری کشور و کمک به فهم کشور از اتفاقات جهانی باشد که به جد به آن نیاز داریم.
 ظریف در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای سعیدرضا عاملی برای خدمت در دانشکده مطالعات جهان و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین آرزوی توفیق برای دکتر سمیعی در سمت رئیس دانشکده مطالعات جهان را دارم.

 در این نشست با حضور سید احمدرضا خضری، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران، و محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، از زحمات سعیدرضا عاملی در زمان ریاست دانشکده مطالعات جهان تقدیر شد و حکم ریاست محمد سمیعی، به‌عنوان رئیس جدید دانشکده مطالعات جهان به وی تفویض شد.