۰ نفر

کرونا کسب و کارهای کوچک در دنیا را نابود کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۶
کد خبر: 440529
کرونا کسب و کارهای کوچک در دنیا را نابود کرد

حدود یک سوم کسب و کارهای تعطیل شده در جهان به خاطر همه گیری ویروس اعلام کردند امیدی به بازگشایی ندارند و بسیاری از ناتوانی خود برای پرداخت صورت حساب‌ها و اجاره خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بیش از نیمی از مالکان کسب و کارهای کوچک و متوسط در جهان که مجبور شده اند به خاطر همه گیری ویروس کرونا فعالیت خود را متوقف کنند می گویند قادر نخواهند بود همان تعداد کارگرانی را که قبل از بحران کرونا داشتند، دوباره استخدام کنند.

 فیسبوک در گزارشی که در روز دوشنبه منتشر کرد نتیجه نظرسنجی از 86000 مالک کسب و کارهای کوچک و متوسط را  در اختیار بانک جهانی و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گذاشت. این گزارش بر تاثیر اقتصادی ماندگار ویروس کرونا مخصوصاً بر کسب و کارهای کودک اشاره داشت. این کسب و کارها مانند شرکت‌های بزرگ دسترسی بالا به سرمایه ندارند.

 طبق این گزارش، تنها 45 درصد از مالکان و مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط اعلام کردند می‌توانند همان تعداد کارگرانی را که به مرخصی فرستاده اند، دوباره بر سر کار بازگردانند. اگر این آمار در مورد کسب و کارهای مشابه در سراسر کشور درست باشد، پیش بینی بهبود سریع اقتصادی از این بحران را خراب می کند.

 حدود یک سوم کسب و کارهای تعطیل شده که در این نظرسنجی شرکت کرده اند اعلام کردند امیدی به بازگشایی ندارند و بسیاری از ناتوانی خود برای پرداخت صورت حساب ها و اجاره خبر دادند.