۰ نفر

گانتس: به معامله قرن پایبندم

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲
کد خبر: 440507
گانتس: به معامله قرن پایبندم

«بنی گانتس» وزیر جدید جنگ رژیم صهیونیستی که پس از سه دوره رقابت با «بنیامین نتانیاهو» برای تصاحب پست نخست وزیری سرانجام با وی بر سر تشکیل کابینه ائتلافی توافق کرد، امروز (سه شنبه) در سخنانی از طرح به اصطلاح صلح رییس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» حمایت و بر پایبندی خود نسبت به اجرای کامل آن تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  گانتس در مراسم معارفه خود در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو  تاکید کرد که از تمام توان خود برای اجرایی شدن کامل طرح معامله قرن استفاده خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به معامله قرن اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح می کند.

این طرح همچنین شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری و بخشهای دیگر این منطقه را به سرزمین‌های اشغالی الحاق می کند و حق بازگشت آوارگان به سرزمین مادری خود را سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تاکید می کند.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن تاکنون با مخالفت های شدید کشورهای عربی، اسلامی، سازمان های منطقه ای و جهانی، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای جهان روبه رو شده است.

پس از رونمایی از طرح معامله قرن، بنیامین نتانیاهو رهبر حزب «لیکود» و بنی گانتس رئیس ائتلاف «آبی و سفید»، چندی قبل ضمن توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی، در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه جولای (تیر ماه) توافق کردند.

پیش‌بینی می‌شود که رژیم صهیونیستی در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

این تصمیم تل‌آویو مخالفت شدید گروه‌های فلسطینی و سازمان‌های منطقه‌ای از جمله اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد را در پی داشته‌است.