۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ضرر تاریخی "سافت بانک" به دنبال استعفای بنیانگذار علی‌بابا

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبر: 440179
ضرر تاریخی "سافت بانک" به دنبال استعفای بنیانگذار علی‌بابا

به دنبال بحران اقتصادی ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا و اعلام استعفای جک ما، بنیانگذار شرکت علی بابا از هیئت‌مدیره شرکت مخابراتی ژاپنی بزرگ سافت بانک (softbank)، این شرکت رکورد تاریخی ضرر خود را امروز اعلام کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ شرکت مخابراتی ژاپنی سافت بانک، به دنبال شیوع ویروس کرونا و به مشکل بر خوردن در شراکت خود با شرکت تازه تاسیس وی‌ورک (wework)، ضرر بی‌سابقه‌ای را در روز دوشنبه منتشر کرد.

گفتنی است که این ضرر اندکی پس از اعلام جک ما، بنیان‌گذار شرکت علی‌بابا(Alibaba)، مبنی بر استعفای وی از هیئت مدیره شرکت سافت بانک در ماه آتی گزارش شد.

این شرکت غول مخابراتی زنگ خطر خود را به صدا درآورده بود و در ماه گذشته به دلیل  محیط  رو به وخامت بازار، هشدار خود را در ماه گذشته اعلام کرده بود.

اما نتایج از آنچه که پیش‌بینی شده بود بدتر شد و در حالی که انتظار می‌رفت با خسارت 8.4میلیارد دلاری روبرو شود، میزان خالص ضرر سالیانه تا پایان ماه مارس، 8.9میلیارد دلار اعلام شد.

به گفته این مجموعه، شرکت به میزان قابل توجهی تحت تاثیر بحران بیماری کووید-19 در سراسر جهان قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کند که عدم اطمینان در سرمایه‌گذاری کسب و کار آن تا سال مالی آتی ادامه پیدا کند.