۰ نفر

اتحادیه اروپا به صهیونیست‌ها درباره اشغال کرانه باختری هشدار می‌دهد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۵۸
کد خبر: 439498
اتحادیه اروپا به صهیونیست‌ها درباره اشغال کرانه باختری هشدار می‌دهد

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که قرار است دوشنبه صادر شود به رژیم صهیونیستی درباره قصدشان برای توسعه اشغالگری در کرانه باختری هشدار خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های خود برای واکنش به تصمیم احتمالی رژیم صهیونیستی در راستای توسعه اشغالگری در کرانه باختری است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی امروز جمعه گزارش داده اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به رژیم اسرائیل درباره «الحاق» بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین هشدار خواهد داد. 

مقام‌های اروپایی که در جلسه امروز وزیران خارجه کشورهای اروپایی شرکت داشتند گفته‌اند اتحادیه اروپا در آن بیانیه هشدار خواهد داد این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است.

بروکسل در بیانیه جدید تأکید خواهد کرد مایل به همکاری با کابینه جدید رژیم صیهونیستی است و علاقه‌مند است با آمریکا و دولت‌های عربی برای گفت‌وگو بر سر مسئله اسرائیل-فلسطین تعامل کند. 

اتحادیه اروپا علاوه بر این در آن بیانیه تأکید خواهد کرد که راهکار ۲ دولتی را تنها روش مورد قبول برای پیشبرد روند صلح میان اسرائیل و طرف‌های فلسطینی می‌داند.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد این بیانیه مورد موافقت وزیران خارجه ۲۵ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته و تنها مجارستان و اتریش با آن مخالفت کرده‌اند.

مساله اشغال بخشهای جدیدی از کرانه باختری پس از انتخابات مارس و توافق «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و شریک انتخاباتی او، «بنی گانتز» برای تشکیل کابینه ائتلافی جدی‌تر شده است. 

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید اخیرا بر سر تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند و از جمله موارد مورد توافق آنها آغاز اشغال دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از ماه ژوئیه است.

طبق توافق نتانیاهو و گانتز، اجرای این تصمیم منوط به موافقت واشنگتن است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند. 

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.