۰ نفر

از وعده‌های جانسون تا واقعیت‌های کرونا در انگلیس

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۴۱
کد خبر: 439335
از وعده‌های جانسون تا واقعیت‌های کرونا در انگلیس

با وجود وعده‌های دولت انگلیس درخصوص محافظت از افراد مسن و آسیب‌پذیر دربرابر ویروس کرونا، مراکز مراقبتی این کشور در وضعیت دردناکی به سر می‌برند.

رویترز در گزارشی به «فاصله خطرناک» میان وعده‌های دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و واقعیت موجود در جامعه درگیر ویروس کرونا در این کشور پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در این گزارش آمده است، با این‌که دولت انگلیس وعده داده است از افراد مسن و آسیب‌پذیر در برابر این بیماری مهلک محافظت می‌کند، شوراهای محلی در نقاط مختلف این کشور می‌گویند ابزارهای لازم برای اجرای این برنامه را ندارند.

از سوی دیگر، سیاست‌های طراحی شده توسط دولت برای جلوگیری از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها موجب سنگین‌تر شدن بار مسئولیت مراکز مراقبتی شده است. کارکنان این مراکز در تقلا برای دستیابی به آزمایش تشخیص کرونا و تجهیزات محافظتی فردی هستند. تدابیر اتخاذ شده برای عدم پذیرش افراد دارای علائم غیر حاد کووید-۱۹، افراد مسن را بیشتر در معرض خطر قرار داده است.

این گزارش می‌افزاید، هنوز زمان جمع‌بندی درخصوص درایتی که در پس این سیاست‌ها قرار دارد، نرسیده است. با این حال کارکنان و مدیران بسیاری از مراکز مراقبتی می‌گویند دولت بریتانیا اشتباهی حیاتی مرتکب شده است، زیرا حمایت از خدمات ملی سلامت به بهای در خطر قرار گرفتن آسیب‌پذیرترین افراد جامعه تمام شده است.

یک سخنگوی دولت انگلیس در دفاع از این اقدام می‌گوید: «این یک همه‌گیری جهانی بی سابقه است و گام‌های درستی را در زمان صحیح برای مبارزه با آن برداشتیم که با رهنمایی و توصیه دانشمندان انجام گرفته‌اند».

این در حالی است که در مرکز مراقبتی «الیزابت لادج»، اولین آزمایش تشخیص کرونا در تاریخ ۲۹ آوریل (دو هفته پیش) و 34 روز بعد از مشاهده اولین مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری انجام شده است. در حالی که چهارده روز پیش از آن «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس وعده داده بود تست کرونا برای هرکسی که به آن نیاز داشته باشد در دسترس خواهد بود.

«اندرو نایت» مدیر اجرای این مرکز در این باره می‌گوید:‌ «پاسخ دولت به نیاز موجود برای انجام تست کرونا بسیار دیر صورت گرفت و بر دور نگه‌داشتن این ویروس از مراکز تأثیر معناداری داشت».

طبق آمار رسمی دولت، در بریتانیا بیش از ۳۳ هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که بیشترین میزان در کل اروپا است. تا ۲۴ آوریل، ۵۸۹۰ مورد فوت در اثر ابتلا به این بیماری در مراکز مراقبتی انگلیس و ولز ثبت شده است. اما این آمار، شماری از ساکنین این مراکز را که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده‌اند شامل نمی‌شوند.

اکثر مدیران مراکز مراقبتی در بریتانیا معتقدند این آمار بسیار کمتر از تعداد واقعی موارد فوت در مراکز مراقبی است زیرا عدم وجود تست کرونای کافی، مانع از تشخیص مرگ در اثر این بیماری می‌شود. تا ۱۰ هفته قبل از شیوع ویروس کرونا در بریتانیا، هر هفته ۲۶۳۵ نفر در این مراکز فوت می‌کردند اما تا ۲۴ آوریل این میزان به ۷۹۱۱ نفر رسید. طبق محاسبات رویترز، تا کنون بیش از ۱۲۷۰۰ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در این مراکز فوت کرده‌اند.