۰ نفر

مرکل برای ادعاهای خود مدرک ارائه کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۳۷
کد خبر: 439079
مرکل برای ادعاهای خود مدرک ارائه کرد

صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) از دلایل متقنی پرده برداشت که به گفته او، نشان می‌دهد هدف حملات هکری روس‌ها قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: به صراحت می‌توانم بگویم برایم آزاردهنده است. به طور مکرر تلاش می‌کنم روابط بهتری با روسیه برقرار کنم اما از طرفی، دلایل متقنی وجود دارد که هکرهای روسی دست به حملات هکری می‌زنند.

پیش از این سازمان اطلاعات آلمان به تلاش‌های مکرر هکرهای روسیه علیه نمایندگان و سیاستمداران برجسته این کشور اشاره کرده بود.

رسانه‌های آلمان گزارش دادند، اطلاعاتی که هکرها در سال ۲۰۱۵ به دست آوردند، از داده‌های ایمیل شخصی مرکل بوده است.

مرکل تأکید کرد بازپرسان در خصوص حملات سایبری در سال ۲۰۱۵ توانستند مظنون این حملات را شناسایی کنند. وی اضافه کرد، متأسفانه نتیجه‌ای که حاصل شد این است که چیزی جدیدی وجود ندارد و فریب در اینترنت و تحریف وقایع هر دو جزئی از استراتژی روسیه است.  

به نوشته روزنامه تلگراف، صدراعظم آلمان حملات سایبری روسیه را آزاردهنده و عصبانی‌کننده قلمداد کرد اما گفت که به رغم این موضوع، به تلاش‌های خود برای داشتن روابط خوب با مسکو ادامه می‌دهد.

او نسبت به عواقب چنین اقداماتی به مسکو هشدار داد و گفت: ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که تدابیری را از جمله علیه روسیه اتخاذ کنیم.

صدراعظم آلمان بیان کرد، برلین اسناد متقنی در اختیار دارد که نشان می‌دهد روسیه پشت یک حمله هکری در سال ۲۰۱۵ بوده که طی آن اطلاعاتی از جمله‌ ایمیل‌های مرکل هک شده است.

مرکل  افزود: این مسائل را بسیار جدی می‌گیرم زیر ا معتقدم این موضوع باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. روسیه راهبرد نظامی تلفیقی به کار گرفته که ما نمی‌توانیم آن را انکار کنیم و این راهبرد شامل حملات سایبری می‌شود.