۰ نفر

عراق بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا را ثبت کرد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۴۸
کد خبر: 439054
عراق بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا را ثبت کرد

وزارت بهداشت عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور در 24ساعت گذشته با 3فوتی و 119مورد ابتلا بالاترین میزان مبتلایان و مرگ و میر روزانه را از زمان انتشار کرونا ثبت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این در حالی است که پیشتر و از حدود 10 روز گذشته آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در عراق روند نزولی به خود گرفته بود.

نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در عراق سوم اسفند سال گذشته در شهر نجف ثبت و شناسایی شد. 

وزارت بهداشت عراق امروز در بیانیه ای شمار مبتلایان جدید را  در بغداد 82 مورد (الرصافه 35، الکرخ 34 و شهر پزشکی 13) بصره 32، مثنی 2، دیاله 1 و استان نینوا 2 مورد اعلام کرد. 

همچنین 63 مورد بهبود یافته از ویروس شامل بغداد 13،  بصره 26، کرکوک 2، کربلا 7، میسان 9، مثنی 3 و اربیل 3 مورد در شبانه روز گذشته ثبت شده است. 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عراق، هر سه مورد فوتی نیز مربوط به بغداد، پایتخت (الرصافه 1 مورد و شهر پزشکی 2 نفر) بوده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان کرونا در عراق 3032، فوت شدگان 115 و بهبود یافتگان به 1961 مورد رسیده است.

در همین حال، «حسن الکعبی»، رئیس کمیته پارلمانی بحران کرونا در عراق امروز با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته به ویژه در بغداد،‌ درباره وقوع فاجعه انسانی و بهداشتی در پایتخت هشدار داد.

الکعبی در نشست مطبوعاتی گفت: که آمار ثبت شده از مبتلایان به ویروس کرونا در روز سه‌شنبه که روند صعودی داشته زنگ خطر را در عراق به صدا درآورده و این افزایش به ویژه در بغداد و بصره از فاجعه انسانی و بهداشتی خبر می‌دهد.

وی افزود: دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا، اجرای نکردن قوانین منع آمد و شد کلی یا جزئی و بی‌توجهی بسیاری از شهروندان عراقی به خطر ناشی از این ویروس و رعایت نشدن اصول بهداشتی است.

الکعبی گفت که ارگان‌های ذیربط نیز دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه را رعایت نمی‌کنند.

این مقام عراقی از ارگان‌های مربوطه خواست افرادی که قوانین منع‌ آمد و شد را زیر پا می‌گذارند،‌ مجازات کنند و اقدام های بیشتری را برای ضدعفونی و پاکسازی محیط‌های عمومی به ویژه در مناطقی که وضعیت قرمز اعلام شده است در دستور کار قرار دهند.

وی بر لزوم هماهنگی با نیروهای امنیتی برای نقش مستقیم آن‌ها در اجرای قرنطینه‌ در برخی از مناطق تاکید کرد. 

عراق به دنبال ثبت نخستین مورد از ابتلا به کرونا در اوایل اسفند گذشته در کنار اجرای طرح های گوناگون از جمله تعطیلی فعالیت های اداری و آموزشی و بستن مرزهای زمینی و هوایی با اعمال طرح ممنوعیت رفت و آمد سراسری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در کشور جلوگیری کرد. 

در دو هفته گذشته با آزادسازی ساعت آمد و رفت از 5 عصر تا 5 صبح و از سرگیری فعالیت ادارات دولتی با حضور یک چهارم کارکنان از محدودیت های اجرای این طرح کاسته شد.