۰ نفر

تاکید نخست وزیر مالزی بر گسترش همکاری‌ با ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱
کد خبر: 439017
تاکید نخست وزیر مالزی بر گسترش همکاری‌ با ایران

نخست وزیر مالزی در رایزنی با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران بر تقویت همکاری در زمینه های تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نخست وزیر مالزی روز چهارشنبه  طی گفت وگو با  «حسن روحانی » رئیس جمهور ایران بر ادامه روابط دوستانه با تهران و مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «برناما» «تان سری محی الدین یاسین» نخست وزیر مالزی گفت: «مالزی آمادگی همکاری با ایران را برای مبارزه با بیماری همه گیر کووید-19 را دارد.»

وی با اشاره به تماس تلفنی خود با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران گفت که طرفین درمورد موضوعات مختلف پیرامون روابط دوجانبه به گفت وگو پرداختند و تجربیات خود را در مواجهه با بیماری کووید -19 را به اشتراک گذاشتند.

نخست وزیر مالزی گفت: «امروز بعد از ظهر یک تماس تلفنی از رئیس جمهور ایران داشتم و در این تماس همدردی و همبستگی مالزی را در خصوص وضعیت کووید- 19 در ایران و تراژدی زلزله اخیر که در اوایل مه اتفاق افتاد ابراز  کردم.»

محی الدین افزود: «ما همچنین در مورد چگونگی تقویت همکاری در زمینه های مختلف از جمله تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری و آموزش عالی بحث کردیم.»

مالزی از دیرباز روابط دوستانه ای با ایران داشته و «ماهاتیر محمد» نخست وزیر سابق این کشور بارها از تحریمهای آمریکا علیه ایران انتقاد کرده بود. 

نخست‌وزیر سابق مالزی با انتقاد از طرح آمریکایی «معامله قرن» نیز هشدار داده بود که این طرح می‌تواند به تشدید درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا منجر شود.