۰ نفر

آمریکایی‌ها اقدام دولت ترامپ در مقابل موج دوم کرونا را ناکافی می‌دانند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۲۱
کد خبر: 438812
آمریکایی‌ها اقدام دولت ترامپ در مقابل موج دوم کرونا را ناکافی می‌دانند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند دولت فدرال این کشور اقدامات کافی برای جلوگیری از بروز موج دوم شیوع کرونا انجام نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی شبکه سی.ان.ان که سه‌شنبه به وقت محلی منتشر شد، حاکی است که ۵۸ درصد آمریکایی‌ها معتقدند دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اقدامات کافی برای مقابله با موج دوم کرونا در ماه‌های آینده انجام نمی‌دهد.
این در حالی است که تنها ۳۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که دولت، اقدامات کافی در این زمینه انجام می‌دهد.
همچنین ۴۶ درصد شرکت‌کنندگان با اشاره به احتمال بروز موج دوم شیوع کرونا گفتند که در این باره «نگران هستند اما نمی‌ترسند» اما ۳۵ درصد گفتند که از موج دوم می‌ترسند.
از سوی دیگر، ۵۴ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که عملکرد فعلی دولت فدرال برای مقابله با کرونا را ضعیف توصیف کردند اما ۴۴ درصد شرکت‌کنندگان از عملکرد دولت ابراز رضایت کردند.
محبوبیت کلی ترامپ در نظرسنجی‌ها ۴۵ درصد است اما رضایت عمومی از برنامه‌های دولت وی برای مقابله با کرونا با ۳ درصد کاهش به ۴۲ درصد رسیده است.
آمار رسمی نشان می‌دهد که در آمریکا بیش از یک میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنها بیش از ۲۶۲ هزار نفر بهبود یافته و ۸۱ هزار و ۷۹۵ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.