۰ نفر

معافیت موقت چین برای واردات برخی کالاهای آمریکایی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۲
کد خبر: 438740
معافیت موقت چین برای واردات برخی کالاهای آمریکایی

چین امروز فهرست جدیدی از 79قلم کالاهای آمریکایی را منتشر کرد که برای معافیت از تعرفه‌های تلافی جویانه اعمال شده در اوج جنگ تجاری دو کشور واجد شرایط هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، چین امروز فهرست جدیدی از 79 قلم کالاهای آمریکایی را منتشر کرد که برای معافیت از تعرفه‌های تلافی جویانه اعمال شده در اوج جنگ تجاری دو کشور، واجد شرایط هستند.

وزیر دارایی چین در بیانیه ای گفت معافیت های جدید از 19 می اجرایی خواهد شد و در 18 می 2021 پایان می یابد. جدیدترین فهرست معافیت های تعرفه ای شامل سنگ معدن فلزات کمیاب، سنگ معدن طلا، سنگ معدن نقره و کنسانتره ها است.

وزارت دارایی چین، ارزش این محصولات وارداتی را فاش نکرد. پکن در ماه فوریه اعلام کرد برای 696 کالای آمریکا نظیر سویا معافیت از تعرفه صادر می کند.

مذاکره کنندگان ارشد پکن و واشنگتن هفته گذشته در مورد اجرای فاز یک توافق امضا شده در ماه ژانویهگفتگو کردند.

بر اساس این توافق، چین قبول کرده است تا واردات کالاهای آمریکایی بر مبنای سال 2017 را به میزان 200 میلیارد دلار به مدت دو سال افزایش دهد. بطوریکه حدود 77 میلیارد دلار در سال نخست و 123 میلیارد دلار در سال دوم انجام شود.

تشدید دوباره تنش ها میان دو کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا که سال گذشته در چین آغاز شد، پرسش‌هایی را در مورد آتش بس تجاری میان دو کشور ایجاد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده در صورتی که چین تعهدات خود برای خرید را انجام ندهد، توافق را فسخ خواهد کرد.