۰ نفر

سفیر ایران: صدای اروپا در حمایت از برجام، باید به عمل تبدیل شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۱
کد خبر: 438508
سفیر ایران: صدای اروپا در حمایت از برجام، باید به عمل تبدیل شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در کنفرانس ویدیویی با سفرای غیر اروپایی مقیم این کشور تاکید کرد که صدای واحد اتحادیه اروپا در حمایت از چندجانبه گرایی و برجام، باید به اراده و عمل واحد تبدیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پرویز اسماعیلی در این کنفرانس که عصر امروز (دوشنبه) و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد؛ افزود: چنانکه موسسان اتحادیه اروپایی تاکید کرده اند، این اتحادیه با هدف تقویت چندجانبه گرایی، تامین منافع مشترک و حل اختلافات و بحران های منطقه ای و بین المللی ایجاد شد. شرایط امروز جهان ما، نشانه ی درستی این هدف گذاری است.
سفیر ایران به شعار دولت کرواسی در ریاست دوره ای اتحادیه اروپایی مبنی بر اروپای قوی در جهان پر از چالش، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از تحقق اتحادیه "اروپایی قوی در جهان پر از چالش" حمایت می کند و نقش مهم رییس دوره ای را در این جهت ارج می نهد.
وی به موضوع برجام و خروج یکجانبه ایالات متحده امریکا اشاره و افزود: نقش اتحادیه اروپایی در تحقق برجام و در حمایت سیاسی از آن مثبت بوده است. اما این صدای واحد باید به عمل واحد در اجرای توافق برجام تبدیل شود که قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل نیز از آن حمایت می کند.
اسماعیلی تاکید کرد: تنها در این صورت است که، اتحادیه اروپا می تواند تکیه گاهی مطمئن برای دیپلماسی، صلح و همکاری در جهان باشد.
سفیر ایران در زاگرب ادامه داد: رویکرد یکجانبه گرایانه در روابط بین الملل، فقط مشکلات و بحرانها را بیشتر می کند، مگر اینکه اراده جمعی در توافقات بین المللی مورد احترام قرار بگیرد.
وزیر امور خارجه کرواسی نیز در این کنفرانس گفت: صلح و امنیت در خاورمیانه برای کرواسی مهم است و بر این اساس از هر ابتکاری در این زمینه حمایت می کنیم.
گردان گرلیچ رادمان افزود: معتقدم صلح جایگزینی ندارد. احترام به یکدیگر و تعهدات بین المللی مهم است و وظیفه همه ما تقویت فرایندهای صلح آمیز است.
وی به وقوع زلزله اخیر در زاگرب و شیوع بیماری کرونا اشاره و از اعلام همدردی تمام کشورها از جمله ایران و همچنین مساعدت‌های کنسولی برای بازگشت اتباع کرواسی به کشورش تشکر کرد.