۰ نفر

تمدید قرنطینه و وضعیت اضطراری کرونا در فرانسه

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۰۸
کد خبر: 435171
تمدید قرنطینه و وضعیت اضطراری کرونا در فرانسه

نخست‌وزیر فرانسه با اعلام تمدید وضعیت اضطراری به خاطر کرونا در این کشور، گفت که در صورت تداوم آمار بالای روزانه ابتلا به کرونا، قرنطینه سراسری ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ادوار فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه روز سه‌شنبه در پارلمان این کشور افزود که تعطیلی سراسری و قرنطینه قرار است ۱۱ ماه مه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) به پایان برسد، در صورتی که آمار ابتلا به کرونا در این کشور پایین‌تر از روزانه ۳ هزار نفر نماند، ادامه خواهد یافت.

فیلیپ تاکید کرد: برداشته شدن تعطیلی در ۱۱ مه بستگی به این دارد که شمار موارد ابتلای جدید زیر روزانه ۳ هزار نفر باشد. اگر شاخص‌ها بدتر از این باشد، تعطیلی در آن روز لغو نخواهد شد.

وی همچنین به اعضای پارلمان فرانسه گفت که لوایحی را برای تمدید وضعیت اضطراری که اختیارات ویژه‌ای برای اعلام محدودیت به دولت می‌دهد، می‌فرستد تا وضعیت اضطراری مرتبط با شیوع کرونا تا ۲۳ ژوئیه (۲۲ مردادماه) تمدید شود.

نخست‌وزیر فرانسه توضیح داد: در صورتی که فروشگاه‌های غیرضروری از روز ۱۱ مه بازگشایی شوند، فروشندگان می‌توانند خریداران را الزام به پوشیدن ماسک کنند و کسانی که امکان دورکاری دارند، پس از آن تاریخ هم نباید به محل کار بروند.

براساس آمارهای رسمی، تاکنون ۱۶۵ هزار و ۸۴۲ نفر در فرانسه به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۹۳ تن جان باخته و ۴۵ هزار و ۵۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

این در حالی است که روزنامه لوموند فرانسه روز گذشته در گزارشی نوشت: طبق تحقیقات به عمل آمده، دولت فرانسه در اعلام میزان مرگ و میرها در بخش مراقبت‌های ویژه این کشور پنهان‌کاری کرده است، به گونه‌ای که رقم اعلام شده از سوی دولت تنها یک چهارم آن چیزی است که نتایج مطالعات نشان می‌دهد.

به نوشته لوموند، براساس داده‌های شبکه تحقیق اروپا در زمینه تنفس مصنوعی میزان مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی بیمارستان‌های فرانسه بسیار بالاتر از آن چیزی است که اعلام می‌شود.
طبق داده‌های مزبور، این میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود و بسیار بیشتر از رقم ۱۰ درصدی که از سوی دولت در روز ۱۷ آوریل/۲۹فروردین اعلام شده است.

«ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت فرانسه هفدهم آوریل در یک کنفرانس ویژه خبری اعلام کرد که شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور۲۲۱ نفر کمتر شده است. وی گفت که میزان مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی ۱۰درصد مجموع تلفات کووید ۱۹ است.
لوموند نوشت: این رقم بسیار کمتر از آن چیزی است که داده‌ها نشان می‌دهد و امروز در حد ۳۰ تا ۴۰ درصد است.