۰ نفر

هشدار سناتور مطرح آمریکا درباره پیامدهای اقتصادی کرونا

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۳
کد خبر: 435168
هشدار سناتور مطرح آمریکا درباره پیامدهای اقتصادی کرونا

چاک شومر سناتور برجسته دمکرات آمریکا امروز (سه شنبه) هشدار داد، در صورتی که کنگره نتواند به زودی برای ارایه کمک مالی به دولت های فدرال و ایالتی اقدام کند، شاهد اخراج های گسترده کارکنان دولت خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شومر رهبر دمکراتهای سنای آمریکا به شبکه "ام اس ان بی سی" گفت: در صورتی که نتوانیم به سرعت به دولتهای فدرال و ایالتی پول برسانیم، اخراجهای گسترده کارکنان در پیش خواهد بود.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز دیروز (دوشنبه) به رغم اظهار نگرانی در مورد افزایش بدهی‌های ملی کشورش، به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: هر اندازه لازم باشد، برای پیروزی در جنگ با کرونا پول هزینه می‌کنیم.  

منوچین افزود: اگرچه افزایش بدهی‌های ملی، نگرانی است، با این وجود دولت قصد دارد با کنگره همکاری کند تا هر آنچه را برای پیروزی در "جنگ" بر علیه ویروس کرونا هزینه کند.  

به گفته وزیر خزانه داری آمریکا،  این یک جنگ است و ما در این جنگ پیروز خواهیم شد،  اگر لازم به هزینه بیشتر باشد خرج می‌کنیم، ما تنها هنگامی می‌توانیم از عهده این جنگ بر آییم که از حمایت دو طرف (جمهوریخواه و دموکرات) برخوردار باشیم.  

منوچین پیش بینی کرد که اقتصاد ایالات متحده که هم اکنون به دلیل بیماری کرونا بیش از ۲۶ میلیون بیکار شدند، در سه ماهه سوم سال به دوران سابق خود باز خواهد گشت.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هفته گذشته بسته نجات اقتصادی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلاری را امضا کرد که در کنار بسته ۲/۲ تریلیون دلاری و سایر قوانین در واکنش به شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.  

در پی شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال گذشته میلادی در مرکز چین تاکنون، بیش از یک میلیون نفر تنها در آمریکا مبتلا شده اند و حدود ۵۶ هزار تن نیز در این کشور جان خود را از دست داده‌ اند.