۰ نفر

تلاش نماینده ترامپ، برای ناامید نشان دادن ایران

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۶
کد خبر: 434595
تلاش نماینده ترامپ، برای ناامید نشان دادن ایران

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی با تکرار جملات تکراری، از رویکرد فشار حداکثری کاخ سفید علیه ایران دفاع کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز یکشنبه در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی ساز و کار فشار حداکثری کاخ سفید علیه ایران را ستود.

برایان هوک در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» که محوریت آن نحوه تهدیدهای ایران علیه تل آیو و تغییر آن با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح منطقه بود، مدعی شد که ایران ناامید شده و در حال از دست دادن نفوذ خود در منطقه است.

هوک در این گفت‌وگو ادامه  ساز و کار فشار حداکثری بر ایران را ستود و مدعی شد که این فشار بر عملکرد حزب الله وحماس تاثیر گذشته است.

 نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران افزود که سردار قاسم سلیمانی با نفوذ ترین مقام ایران  در منطقه بود.

برایان هوک در حالی این سخنان را بیان کرد که ایران در روزهای گذشته با وجود مخالفت های آمریکا توانست با موفقیت ماهواره نظامی خود را به مدار زمین ارسال کند. اقدامی که خشم صهیونیستها را هم به همراه داشت.

«یوزی رابین» که از وی به عنوان پدر صنایع موشکی رژیم صهیونیستی یاد می‌شود نیز در گفت و گو با هاآرتص مدعی شد: «پرتابگر ماهواره و خود ماهواره در یک پناهگاه زیرزمینی به صورت افقی مونتاژ و سوختگذاری شده و پس از این مرحله آماده پرتاب می شود. معتقدم که این پرتاب آزمایشی جهت توسعه روشهای جدید پرتاب ماهواره های نظامی است.»

رابین معتقد است که ایران پیامی قدرتمند مبنی بر این ارسال کرد که با وجود مواجهه با بحران کرونا با اعتماد به نفس اقدام به راه اندازی یک ماهواره نظامی کرده است.

دولت آمریکا در حالی مدعی کمک به کشورهای جهان را دارد در برهه شیوع کرونا نیز از دشمنی با مردم ایران  دست برنداشت و بارها به دروغ مدعی عدم تحریم بخش پزشکی ایران شد. اقدامی که بارها با مخالفت کشورهای جهان  مواجه شد و حتی شرکت های بین المللی دارو سازی  گفتند که به دلیل تحریم های مالی و تهدید آمریکا قادر به داد و ستد با ایران نیستند.