۰ نفر

روند صعودی کرونا در ژاپن

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبر: 433887
روند صعودی کرونا در ژاپن

آمار و ارقام اعلامی از روند شیوع ویروس کرونا در کشورهای چین، کره جنوبی نشان می‌دهد شمار مرگ‌ومیر روزانه بر اثر این بیماری برای چندمین روز متوالی در صفر باقی مانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طبق اعلام رسمی در کشورهای چین و کره جنوبی، کاهش شمار مبتلایان و فوتی‌های روزانه ویروس «کووید۱۹»، از نزولی بودن سیر این بیماری حکایت دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (جمعه) اعلام کرد از روز گذشته تا کنون فقط ۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته ۴ مورد به‌صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) رخ داده و ۲ مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته اما هیچ مورد فوتی در چین گزارش نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۲۸۰۴ نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم ۴۶۳۲ نفر باقی ماند.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما ۷۷۲۵۷ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۹۱۵  مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد. این برای اولین بار در چند هفته اخیر است که تعداد موارد فعال ابتلا به این بیماری در چین به زیر هزار نفر رسیده است.

در کره جنوبی نیز روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط ۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، بیماری بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست نداده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۱۰۷۰۸ نفر رسید و تعداد کل فوتی‌های آن نیز در ۲۴۰ نفر باقی ماند.

در مقابل اما تا کنون ۸۵۰۱ مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای ۱۲۳۶۷ نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه «ژاپن‌تایمز»، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۳۲۸ نفر است.