۰ نفر

ترامپ: فکر می‌کنم خبر مریضی رهبر کره شمالی نادرست است

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۲۵
کد خبر: 433881
ترامپ: فکر می‌کنم خبر مریضی رهبر کره شمالی نادرست است

رئیس جمهوری آمریکا در نشستی خبری گفت که معتقد است اخبار چند روز اخیر درباره بیماری «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ناصحیح است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رئیس جمهوری آمریکا ابتلای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به بیماری خطرناک را بعید دانست اما توضیح نداد که در این خصوص با مقامات پیونگ یانگ تماسی داشته است یا نه.

دونالد ترامپ در نشست خبری عصر پنج شنبه به وقت واشنگتن گفت: فکر می‌کنم این خبر نادرست است و گزارشات بر اساس اسناد قدیمی منتشر شده است.

ترامپ افزود: ما رابطه مطلوبی با کره شمالی داریم و رابطه من با کیم جونگ اون خوب است. امیدوارم حال او خوب باشد و چیزی نیست که باعث شود من غیر از این فکر کنم.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اطلاعاتی در خصوص وضعیت کیم جونگ اون در دست دارد یا نه، گفته بود: ما نمی‌دانیم. ما با آنها روابط خوبی داریم و فقط می‌توانم بگویم که برای او آرزوی سلامتی دارم.

ترامپ افزود: گزارشاتی وجود دارد، اما از سوی هیچ کسی تأیید نشده است. اخباری در این خصوص در سی ان ان منتشر شده اما من چیزهایی که توسط آن منتشر می‌شود را زیاد تصدیق نمی‌کنم.

مشاجره لفظی ترامپ با خبرنگار سی ان ان

این نشست خبری همچنین شاهد مشاجره لفظی ترامپ با خبرنگار سی‌ ان‌ ان‌ بود.

ترامپ به خبرنگار سی‌ ان‌ ان گفت: مشکل اینجاست که شما حقیقت را نمی‌نویسید و من می‌خواهم به سوال خبرنگار بعدی بپردازم.

در ادامه خبرنگار سی‌ ان‌ ان از ترامپ خواست که به سوالش پاسخ دهد اما رئیس جمهوری آمریکا به سوال وی جواب نداد و افزود: من به تو گفتم که سی‌ ان‌ ان یک رسانه دروغگو است. با من صحبت نکن.

گمانه‌زنی‌ها در مورد تندرستی کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، پس از انتشار گزارش تازه‌ای در سی‌ان‌ان بالا گرفت. گزارشی که به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده بود وضع سلامت کیم جونگ اون وخیم است.

البته این گزارش، پس از آن منتشر شد که یک وب‌سایت خبری مستقر در کره جنوبی، و ناظر بر تحولات کره شمالی، به نام «دیلی ان‌کِی» مدعی شد کیم جونگ‌اون در پی جراحی قلب و عروق، در ویلایی در شمال پایتخت بستری است و تحت درمان قرار دارد.

موضوع وخامت حال رهبر کره شمالی، از سوی مقامات پکن و سئول تکذیب شده است.